خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/06/27 - 12:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
موافقت تلویحی بیرانوندی با پیشنهاد چگونگی جبران تعطیلی روزهای آلوده در تهران:

تعطیلی یک‌هفته‌ای مدارس در پاییز کافیست

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است شروع زودهنگام مدارس و اجرای طرح تعطیلی مدارس در پاییز مناسب است اما کاهش ایام تعطیلی به یک هفته تأثیر بهتری خواهد داشت.

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به موضوع مطرح شده مبنی بر بررسی طرح تعطیلی دو هفته‌ای مدارس تهران در فصل پاییز توسط کارگروه آلودگی هوای پایتخت، گفت: شروع زودهنگام مدارس و تعطیلی چندروزه مدارس در طول ایام سال می‌تواند گام موثری در کاهش آلودگی هوا باشد و به نظر طرح تعطیلی چندروزه مدارس در پاییز اقدامی مناسب است.



نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر تعطیلی دو هفته‌ای به یک هفته کاهش یابد تاثیر بهتری در پی خواهد داشت، اظهار کرد: کاهش روزهای تعطیلی در روند آموزش دروس مختلف تاثیرگذار است؛ البته گاهی اوقات شرایط آب و هوایی باعث مدارس تعطیلی می‌شود و نمی‌توان نسبت به این واقعیت چشم پوشید.



رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید فراموش کرد که روند آموزش کتب درسی بر اساس میزان روزهای یک دوره تحصیلی در نظر گرفته می‌شود از این رو تعطیلی مدارس می‌تواند موجب بهم ریختن شرایط آموزشی و افت تحصیلی دانش آموزان شود، تصریح کرد: بنابراین می‌توان با در نظر گرفتن کلاس‌های فوق برنامه این مهم را جبران کرد؛ هرچند که شروع زودهنگام می‌تواند این نقص را جبران کند.



وی ادامه داد: پیشنهاد اجرای تعطیلی دو هفته‌ای مدارس به دلیل آلودگی‌ هوا در پاییز هنوز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح نشده است و در صورت جدی شدن موضوع، نمایندگان مجلس نسبت به آن اظهارنظرها و بررسی‌های کارشناسانه انجام خواهند داد.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان باید با تدابیر ویژه به دنبال ارائه راهکار برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت باشند تا روند آموزش در مدارس نیز تغییر نکند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران از بررسی پبشنهادی برای اجرای تعطیلی دو هفته‌ای مدارس به دلیل آلودگی‌ هوا در پاییز توسط کارگروه آلودگی هوا در پایتخت و شروع مدارس دو هفته زودتر از موعد مقرر خبر داده است./



پایان پیام


  • کد خبر : 176296
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار