خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/29 - 10:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
ساداتی‌نژاد:

تشکیل زنجیره فرآوری در شهرستان ملایر بی‌نظیر است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: تشکیل زنجیره فرآوری انگور در شهرستان ملایر اتفاقی بی‌نظیر است و به همین دلیل سازمان جهانی فائو شهر ملایر را به عنوان شهر جهانی انگور انتخاب کرده است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سفر به شهر ملایر، گفت: یکی از مصوبات کمیسیون کشاورزی سفر به مناطق مختلف کشور در راستای نظارت میدانی است تا مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست را از نزدیک مشاهده و راه کار لازم را مدنظر قرار دهند.



نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولین نظارت میدانی اعضای کمیسیون کشاورزی از شهرستان ملایر بود، ادامه داد: در این سفر معاونین وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست اعضای کمیسیون کشاورزی را همراهی کردند.



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات شهرستان ملایر قبل از سفر توسط نماینده این شهر احصاء شده بود، عنوان کرد: مذاکرات لازم در خصوص مشکلات شهرستان ملایر انجام و در نشستی جمع‌بندی نهایی صورت گرفت.



وی با تاکید بر اینکه بعد از برگشت به تهران نشست رسمی با حضور استاندار همدان، فرماندار ملایر، مدیران منطقه‌ای و وزیران ذی‌ربط برگزار می‌شود، عنوان کرد:یکی از مشکلات عمده شهرستان ملایر تامین آب شرب شهر از طریق سد کلان بود که با اتخاذ تصمیم مسئله مورد رسیدگی قرار می گیرد.



ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه در خصوص طرح فراز، تسهیلات مورد نیاز کشاورزان، زنجیره انگور مسائلی مطرح شد، ادامه داد: تشکیل زنجیره انگور در شهرستان ملایر اتفاقی بی‌نظیر است و به همین دلیل سازمان جهانی فائو، ملایر را به عنوان شهر جهانی انگور انتخاب کرده است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه صادرات و تعهدات ارزی صادرکنندگان کشمش مسائلی وجود دارد که با اندک حمایتی برطرف می‌شوند و می‌توان ثروت بیشتری برای کشور خلق کرد، گفت: باغات گردو قدیمی در شهر زنگنه که مورد بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی قرار گرفت نشان از همت بالای کشاورزان منطقه دارد.



رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی اتفاق بسیار بزرگی بوده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم محصولاتی مانند کشمش که خرید تضمینی دارند مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند./



پایان پیام

  • کد خبر : 304828
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار