خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/29 - 17:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نانواکناری:

تشریح دستاوردهای نشست ژنو برای سوری‌ها/عقب نشینی سیاسی‌_نظامی آمریکا از دمشق مشهود است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد فراهم شدن زمینه تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه از مهمترین دستاورهای نشست ژنو محسوب می شود.

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت  در خصوص دستاوردهای نشست ژنو برای بازگشت صلح و ثبات به دمشق، گفت: حضور کشورهای ایران، روسیه و ترکیه به همراه مقامات سازمان ملل نشان دهنده اهمیت تاثیرگذاری این کشورها برای بازگشت آرامش به سوریه است.



فراهم شدن زمینه تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه



نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین باید اذعان کرد تصمیم گیری برای تعیین ترکیب کمیته قانون اساسی سوریه از جمله مهمترین دستاوردهای این نشست محسوب می شود زیرا بسیاری از مخالفان دولت بشار اسد از جمله ایالات متحده و اسرائیلی ها درصدد برکناری وی بودند تا از این طریق نظام سیاسی این کشور را دچار چالش کنند.



وی با اشاره به اینکه برگزاری نشست ژنو نشان که نقشه و دسیسه های آمریکایی ها با تقویت نیروهای تروریست داعش از بین رفته است، ادامه داد: در واقع امروزه معارضان سوری دریافته اند که دیگر نمی توانند به کاخ سفید امیدوار باشند و باید به سمت راهکارهایی با محوریت گفتگوهای سیاسی قدم بردارند.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه گام برداشتن به سمت تشکیل کمیته قانون اساسی نیز بیانگر کاهش درگیری ها در مناطق مختلف از جمله ادلب خواهد بود، اظهار کرد: در واقع استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی دمشق در این راه حل کاملا به رسمیت شناخته شده و نشان می دهد که خواست اکثریت مردم سوریه در حال تامین شدن است.



عقب نشینی سیاسی‌_نظامی آمریکا از دمشق مشهود است



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری اینکه معاون سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا نیز در جریان برگزاری نشست ژنو تصریح کرد که کاخ سفید آماده حمایت از هر تصمیمی است که کلید آن راه حل سیاسی برای بحران سوریه باشد، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که ترامپ هم پس از برگزاری این نشست در تصمیمی ناگهانی اعلام کرد که نیروهای نظامی کشورش سوریه را ترک خواهند کرد که بیانگر شکست سیاسی_نظامی ایالات متحده در منطقه است./




  • بیشتر بخوانید؛



راه حل  و نتیجه دیپلماتیک نشست صلح سوریه برای ایران مهم است



پایان پیام

  • کد خبر : 269530
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار