خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/05/07 - 13:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
تجری تشریح کرد:

تروریسم دیپلماتیک آمریکا با وضع تحریم های خصمانه / اتحاد ایران و روسیه در تقابل با آمریکا

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: : اقدام آمریکا در وضع تحریم علیه ایران و روسیه در حقیقت تروریسم دیپلماتیک است که قوانین بین الملل و حق حاکمیت ملت ها را نشانه گرفته است.

فرهاد تجری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: رفتار ایالات متحده در وضع تحریم های خصمانه علیه ایران و روسیه که با رویکرد تهاجمی علیه چین همراه شده است ، نشان می دهد که آمریکا در عرصه بین الملل مستاصل شده است.



نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: معضل اساسی واشنگتن اینجاست که آنها در افکار عمومی جامعه جهانی به چالش کشیده شده اند و مواضع خصمانه آنها خریداری ندارد.



وی در ادامه افزود: رفتار امروز آمریکا در حقیقت چنگ اندازی به روابط بین الملل و قوانین بین الملل است اما این رویکرد راه به جایی نخواهد برد.



نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: نگاه کشورهای جهان به آمریکا آنچنان منفی شده است که حتی اتحادیه اروپایی نیز از وضع تحریم های جدید علیه ایران و روسیه لب به اعتراض گشوده است.



وی تصریح کرد:  فقدان منطق در رفتار حاکمان آمریکا اتفاقی است که در عرصه دیپلماتیک و معادلات جهانی برای واشنگتن تبعات ناخوشایندی در پی داشته است.



رفتار خشن حامیان تروریسم تکفیری در عرصه دیپلماتیک



تجری گفت: سیستم آمریکایی که تروریست های تکفیری را ایجاد و تسلیح کرد قطعا در عرصه بین الملل رویکردی به مراتب خشن تر از خود نشان می دهد و ما نمونه آن را از نزدیک علیه جمهوری اسلامی لمس می کنیم.



وی تاکید کرد: اقدام آمریکا در وضع تحریم علیه ایران و روسیه در حقیقت تروریسم دیپلماتیک است که قوانین بین الملل و حق حاکمیت ملت ها را نشانه گرفته است ؛ واشنگتن امروز همانند دزدی با چراغ در حال دستبرد زدن به منافع کشورهای مختلف است.



لزوم گسترش همکاری های دیپلماتیک تهران و مسکو



این نماینده مجلس دهم گفت: موضع روسیه به نحوی که از دموکراسی در سوریه حمایت کرده است منجر به تشدید رویکرد خصمانه واشنگتن علیه مسکو شده است تا جایی که آنها را در کنار ایران به چالش جدی برای آمریکا تبدیل شده است.



وی بیان داشت: احساس می شود که باید بیش از آنچه که وجود دارد در عرصه دیپلماسی بین ایران و روسیه در تقابل با امریکا همکاری و هماهنگی وجود داشته باشد.



تجری گفت: تهران ، مسکو و پکن این توانایی را دارند که در نهادهای بین المللی با آمریکا وارد چالش شده و واشنگتن را متنبه کنند. آمریکایی ها باید بفهمد که تافته جدا بافته  از نظام بین الملل نیستند که بتوانند برای کشورهای مختلف تعیین تکلیف کنند. /



پایان پیام

  • کد خبر : 206065
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم