خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1393/10/05 - 01:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
افضلی فرد:

تخلف بانک‌ها در اخذ سود تسهیلات بانکی/ بانک‌ها 4 درصد سود بیشتر دریافت می‌کنند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با انتقاد از عدم اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار از سوی بانک‌ها در موضوع اخذ سود تسهیلات، گفت: مصوبه جدید صندوق توسعه ملی مبنی بر افزایش کف تسهیلات اعطایی این صندوق از 500 میلیون تومان به 5 میلیارد تومان باعث شده که صنایع کوچک از دریافت وام صندوق توسعه ملی محروم شوند.


مصطفی افضلی فرد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره راهکارهای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، گفت: از لازمه های دستیابی به اقتصاد مقاومتی توجه به محور تولید بوده که برای انجام این مهم نیاز به منابع مالی برای سرمایه گذاری در بخش تولید هستیم.



نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر وسرعین درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای رونق تولید باید از ظرفیت های داخلی استفاده بهینه شود بطور مثال نیروی انسانی تحصیل کرده یکی از ظرفیت های کشور است که باید از آن سود برد.



افضلی فرد افزود: اعطای تسهیلات مالی بصورت کارشناسی و هدفمند از طریق نظام بانکی می تواند علاوه بر رفع مشکلات بخش تولید به اشتغال زایی کمک کند.



این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که بوجود آمده این است که حداقل تسهیلات پرداختی از محل صندوق توسعه ملی از 500 میلیون تومان به 5 میلیارد تومان افزایش یافته که این مصوبه باعث می شود صنایع کوچک در استان های محروم از دریافت این تسهیلات محروم شوند.



وی افزود: بر اساس اهداف اقتصاد مقاومتی باید تمامی استان های کشور توسعه پیدا کنند این در حالی است که با این مصوبه صندوق توسعه ملی مبنی بر افزایش کف تسهیلات اعطایی از منابع صندوق، عملا بسیاری از صنایع کوچک استان های محروم از دریافت منابع مالی صندوق توسعه ملی محروم می شوند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس افزود: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سود تسهیلات بانکی باید 22 درصد باشد این در حالی است که بانک ها این مصوبه را اجرا نمی کنند و از تولید کنندگان و مشتریان بانکی سود 26 درصدی اخذ شده که این موضوع با اقتصاد مقاومتی مغایر است و رئیس بانک مرکزی باید رسیدگی کند./



پایان پیام

 

  • کد خبر : 140228
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار