خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/06 - 21:24
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
سرویس : اجتماعی
اینستاملت گزارش می دهد

تخلفات شرکت‌های خودروسازی برای عدم پرداخت عوارض گمرک / ارزیابی پزشکیان از الزامات مشارکت مردم در انتخابات / ارائه طرح تعطیلی پنجشنبه در استان‌ها به هیات رئیسه مجلس

اینستا ملت، بازتاب فعالیت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شبکه اجتماعی اینستاگرام است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.



صفحه اینستاگرام دکتر علی لاریجانی  مطالب زیر را از سفر یک روزه رییس مجلس به شهر دامغان به اشتراک گذاشته است.











































مسعود پزشکیان  درباره انتخابات پرشور مطلب زیر را به اشتراک گذاشته است.



امکان حضور تمام سلیقه‌ها در انتخابات پیش‌رو موجب افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات می‌شود

مسعود پزشکیان در دهمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان شرقی در گفتگو با ایرنا افزود: اگر فرصت حضور در #انتخابات را به یک یا چند سلیقه بدهیم به نوعی بقیه سلیقه‌ها را کنار می‌گذاریم و به آن‌ها می‌گوییم که در صحنه حضور نیابند و این موضوع موجب #کاهش_میزان_مشارکت مردم در انتخابات می‌شود

#مشارکت_مردم در انتخابات به رفتار رسانه‌ها،  شورای نگهبان، وضعیت #اعتماد_ملی و افرادی که وارد صحنه می‌شوند بستگی دارد و اگر بتوانیم امکان حضور تمام سلیقه‌ها را در صحنه فراهم کنیم به صورت طبیعی مشارکت مردمی افزایش می‌یابد

مجلس‌ها در دوره‌های مختلف فرق زیادی با هم ندارند و روش‌ها، مسیرها و تصمیم‌های آن ها به نوعی یکسان است و تنها #مجلس در دور اول و دوم با هم فرق داشت

بیشتر مشکلات کشور ناشی از رفتارها و تصمیم‌های فردی است و در سایر حوزه‌ها مانند بهداشت، صنعت، کشاورزی، راه، آب و شهرسازی نیز به خاطر اینکه مدیران با دید خودشان حرکت کرده‌اند نه با تجربه علمی و بین المللی مشکلات بروز کرده است و با این اقدام راه‌هایی که دیگران رفته و شکست خورده‌اند را ما دوباره می‌خواهیم تجربه کنیم و در نهایت نیز شکست می‌خوریم و به عقب برمی‌گردیم



#کتاب ها و چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به ما کمک کند تا الگوها را پیدا کرده و آنچه درست است را انتخاب و اجرا کنیم ولی در کشور ما نه در قانونگذاری و نه در سیاست بر اساس تجربیات علمی سایر کشورها تصمیم گرفته نمی‌شود



بیشتر تصمیم‌ها براساس اقدامات فردی بوده نه بر اساس عقل جمعی در حالی که ما می‌توانیم از عقل و تجربه دیگران استفاده کنیم و در این مسیر کتاب ها و تجربه‌های دیگران بهترین مسیر را برای ما نشان دهد و سیاست گذاران و قانونگذاران می‌توانند با مراجعه به آن‌ها از این تجربیات علمی و درست دیگران استفاده کرده و در تصمیم خود مجموعه‌ای از عقل‌ها و تجربه‌ها را بکار گیرند.













بهروز نعمتی مطلب زیر را به اشتراک گذاشته است.













علی اصغر یوسف نژاد مطلب زیر را منتشر کرده است



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

طرح تعطیلی پنجشنبه در استان ‌ها به صحن علنی مجلس رفت/ ضرورت تسریع در ساخت نیروگاه زباله سوز ساری



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه در مراکز اداری استان‌ های کشور در کمیسیون اجتماعی پایان یافت و در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، علی اصغر یوسف نژاد ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساری اظهار داشت: برگزاری این جلسات موجب ایجاد تعامل و همدلی بیشتر در راستای انجام وظایف وزارتی و اجرای پروژه ها و خدمات رسانی به مردم است ،زیرا خدمت به مردم بالاترین عبادت است.



وی با بیان اینکه اقتصاد استان ما اقتصاد کشاورزی است خرید تضمینی محصولات کشاورزان در دستور کار ادارات مربوطه قرار گیرد.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمل زباله شهرستان ساری به محل پشتکوه در بخش چهاردانگه مشکلاتی را برای مردم این منطقه به وجود آورده است بر تسریع روند ساخت پروژه زباله سوز از سوی شهرداری ساری تاکید کرد.



وی آفات کشاورزی را دیگر دغدغه ها در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: متولیان در این حوزه با برگزاری کلاس های آموزشی کشاورزان را با چگونگی مبارزه با آفات کشاورزی تعلیم دهند.



مخالفت نمایندگان استان مازندران با انتقال آب دریای خزر و طرح استیضاح وزیر نیز از دیگر سخنانی بود که یوسف نژاد در این جلسه مطرح کرد.



وی با اشاره به جاری شدن سیل در روزهای پایانی سال گذشته و خسارت های ناشی اشاره کرد و گفت: اگر موانع و مشکلات بروز سیل رفع نشود قطعا امسال نیز با مشکلاتی مواجه خوهیم شد از اینرو فرمانداران ،بخشداران ،آب منطقه ای و دیگر دستگاه های مربوطه در جهت جلوگیری از بروز چنین حادثه ناگوار گام های موثری بردارند.

یوسف نژاد ادامه داد: آببندان ها ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر هستند که می طلبد در این بخش اتفاقات خوبی از سوی متولیان امر رقم بخورد.



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه در مراکز اداری استان‌ های کشور در کمیسیون اجتماعی پایان یافت و در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار گرفته است.













محمد وحدتی هلان از اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان از سال آینده نوشته است.



طرح رتبه‌بندی معلمان به احتمال زیاد از سال آینده اجرایی می‌شود



نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت لایحه طرح رتبه‌بندی معلمان را هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه کند به احتمال بسیار زیاد از روزهای نخستین سال آینده یا مهر ماه 99 اجرایی می‌شود.



محمد وحدتی هلان نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی شمانیوز، درباره زمان اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: دولت باید هرچه سریع‌تر این طرح را تصویب و لایحه آن را به مجلس ارسال کند و مجلس هم بنابر فوریت، آن را بررسی و تصویب خواهد کرد تا پس از تأیید شورای نگهبان مقدمات اجرایی شدن آن فراهم شود.



وی افزود: با توجه به صحبت‌هایی که با وزیر آموزش و پرورش و رئیس‌جمهور صورت گرفته است، به احتمال بسیار زیاد طرح رتبه‌بندی معلمان که فواید بسیاری برای ارتقای معیشت آنها دارد از روزهای نخستین سال آینده یا نهایتاً‌ از مهرماه 99 اجرایی می‌شود، اما به شرط اینکه دولت لایحه آن را به مجلس ارسال کند.



نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان ملت در مجلس به دولت برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان کمک خواهند کرد، گفت: این طرح باعث می‌شود تا جایگاه واقعی معلمان به خوبی مشخص شود تا حق و حقوق هیچ‌کدام از معلمان تضییع نشود و نیز هر معلم بر اساس مدارک تحصیلی و شایستگی‌هایی که دارد به مزایای در خور جایگاهش دست یابد.



وحدتی درباره پرداخت معوقات معلمان خاطرنشان کرد: قسمتی از معوقات معلمان پرداخته شده و بخش دیگر را وزیر آموزش و پرورش قول داده به زودی پرداخت شود. همچنین مجلس شورای اسلامی با اشراف به مشکلات معیشتی معلمان، به دولت و وزارت آموزش و پرورش برای تسریع در روند پرداخت معوقات حقوق، بازنشستگی، اضافه‌کاری و حتی مرخصی معلمان فشار آورده است.



نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره استخدام نیروهای حق‌التدریس درآموزش و پرورش تصریح کرد: خبرهای خوبی برای تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس در راه است و ما تضمین‌هایی را در این خصوص از دولت به‌خصوص وزیر آموزش و پرورش دریافت کرده‌ایم.



وی گفت: براساس این تضمین‌ها، نیروهای حق‌التدریس به مرور زمان و فاز به فاز تبدیل وضعیت می‌شوند و نیز به زودی وضعیت این دسته از معلمان مشخص خواهد شد، البته باید تأکید کنم، در این مرحله معلمان حق‌التدریس با سابقه بیشتر در اولویت هستند.













غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی مطالب زیر را به اشتراک گذاشته است.

































امیرخجسته از بازدید از گمرک زاهدان و میرجاوه نوشته است.



امیر خجسته پس از بازدید از گمرک زاهدان و میرجاوه اظهار داشت: علاوه بر این، پرونده های اظهارات خلاف واقع برخی خودرو سازان به گمرک مورد بررسی قرار گرفت. این خودرو سازان ،خودروی کامل را به صورت قطعات نیمه آماده (Skd) وارد کشور کرده اما در فاکتور های غیر واقعی واردات را به صورت قطعات کاملا منفصله (CKD) اظهار کرده اند و از این محل، حقوق دولتی و گمرکی هنگفتی ضایع شده است که مستندات این تخلفات ارزیابی و جمع آوری شده است.



این نماینده مجلس افزود: قطعا مسئولان مربوطه در جلسه کمیسیون نسبت به این موارد و موارد دیگری همچون دور زدن قوانین و مقررات صادرات و واردات به خصوص در مورد دو شرکت کره ای به صورتی که کالای تقریبا کامل را از مرزهای مختلف وارد می کردند و در داخل کشور تنها مونتاژ می کردند، پاسخگو باشند. .



خجسته گفت: علاوه بر این گزارشاتی در خصوص تخلفات برخی از شرکت های تولید محصول پلاستیک که در منطقه آزاد مستقر هستند مورد بررسی قرار گرفت.



این شرکت ها مواد خام #پتروشیمی را برای ساخت محصول نهایی از بورس کشور با تعهد تولید محصول خریداری کرده اند ولی متاسفانه مواد اولیه و خام را به منطقه آزاد وارد نکرده و محصولی تولید نکرده اند.



وی تصریح کرد: این شرکت ها ماده اولیه را در داخل کشور به فروش می رساندند که این موضوع مغایر قانون بوده و موجب عدم پرداخت حداقل ۹ درصد مالیات بر #ارزش_افزوده است و موجب شده است که حقوق دولت و مالیات های مربوطه به میزان میلیاردها تومان به حیطه وصول در نیاید. .



نایب رئیس #کمیسیون_اصل_۹۰ مجلس با بیان اینکه همچنین «پرونده صنایع تکمیلی و پردازشی در منطقه آزاد چابهار» مورد بررسی قرار گرفت،گفت: در این پرونده تعدادی از شرکت ها که باید ارزش افزوده و تولید داشته باشند، اقدام به مبادلات و واردات مستقیم کالا نموده اند. گزارشات این شرکت ها در خصوص تولید در منطقه آزاد نیز عمدتا غیر واقعی است؛ این گزارشات مورد بررسی قرار گرفت و نتایج آن اعلام خواهد شد. .



رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به پرونده واردات کالاهای لوکس در سنوات گذشته که با استفاده از قبوض انبارهای جعلی منطقه آزاد #چابهار تحت عنوان لوازم خانگی صورت می گرفت، گفت: این پرونده مبالغ هنگفتی از حقوق دولتی و #مالیات های متعلقه را تضییع کرده که مسئولان مربوطه باید جوابگو باشند.













فریده اولاد قباد  مطلب زیر را به اشتراک گذاشته است.



تولید خودروی باکیفیت حق مردم است / آمارهای کشته‌های جاده‌ای نشان از کیفیت پایین خودروها دارد



تولید خودروی داخلی باکیفیت جزو حقوق مردم است که ضرورت دارد خودروسازان ما به آن توجه داشته باشند. وقتی مردم به‌عنوان مشتری روی به خرید محصولات دو خودروساز کشور می‌آورند انتظار دارند خودرویی را خریداری کنند که هنگام استفاده از آن احساس آرامش و امنیت داشته باشند.



فریده اولادقباد نماینده تهران در مجلس دهم گفت: تولید خودروی داخلی باکیفیت جزو حقوق مردم است که ضرورت دارد خودروسازان ما به آن توجه داشته باشند. وقتی مردم به‌عنوان مشتری روی به خرید محصولات دو خودروساز کشور می‌آورند انتظار دارند خودرویی را خریداری کنند که هنگام استفاده از آن احساس آرامش و امنیت داشته باشند.



وی افزود: بسیاری از آمارهای کشته‌های جاده‌ای و شهری نشان از کیفیت پایین خودروها دارد و به نوعی پس از بعضی بیماری‌ها که منجر به از دست رفتن برخی از مردم شده، آمارها در این حوزه بسیار بالاست.



یعنی آمار مرگ و میر در تصادفات با بعضی بیماری‌های سخت برابری می‌کند. همین یک اتفاق کافیست تا یک بار برای همیشه به تولید خودروهای بی‌کیفیت پایان دهیم، زیرا جان مردم باید در راس اولویت هر دولتی باشد.



رییس فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: حال که در شرایط تحریم هستیم باید فضایی را ایجاد کنیم که در بسیاری از صنایع خودکفا شویم و بدون تردید یکی از این صنایع که هنوز با خودکفایی صد درصدی فاصله دارد، خودرو است.



این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: هنوز قطعاتی از خودروها وجود دارند که دانش و تکنولوژی آن در داخل به‌وجود نیامده، هرچند که تحرکات خوبی در این راستا به میدان عمل رسیده است .













اسدالله عباسی مطلب زیر را به اشتراک گذاشته است.













سیده حمیده زر آبادی صحبت های خود در مراسم معارفه مدیر کل جدید امور کتابخانه های استان را به اشتراک گذاشته است.



اعتبارات فرهنگی هوشمندانه و هدفمند هزینه شود



نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل محدودیت منابع باید اعتبارات فرهنگی در استان هوشمندانه و هدفمند هزینه شود.



سید حمیده زرابادی روز دوشنبه در جلسه معارفه مدیر کل جدید امور کتابخانه های استان قزوین که در کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهارداشت: جابجایی مدیران برای گردش نخبگان ضروری است.



وی بیان کرد: چون در زمان تدوین بودجه هستیم باید اعتبارات پیش بینی شده بیشتر شود که خوشبختانه سالانه از سوی شهرداری ها از محل نیم درصد بخشی به کتابخانه ها تعلق می گیرد که ارزشمند است.



زرابادی تصریح کرد: بخشی از طرح های عمرانی در امور کتابخانه ها به دلیل محدودیت اعتباری انجام نشده است.



وی بیان کرد: باید دو کار انجام دهیم تا انگیزه مطالعه بیشتر شود که یکی اعتبارات است که دستگاهها باید کمک کنند و هماهنگی بین دستگاههای فرهنگی هم اهمیت دارد.



نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعتبارات فرهنگی باید هوشمندانه و هدفمند هزینه شود و اگر انسجام و همدلی داشته باشیم موفقیت ها بیشتر می شود.



وی در پایان از خدمات خانم اسماعیلی تشکر و برای خانم محمدبیگی ارزوی موفقیت کرد.













پایان پیام

  • کد خبر : 290314
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار