خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/07 - 14:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کریمی قدوسی در واکنش به قرار گرفت ایران در لیست سیاه FATF:

تحولات مثبت پیش روی آینده جمهوری اسلامی ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به قرار گرفت ایران در لیست سیاه FATF، گفت: شرکای راهبردی جمهوری اسلامی دیگر تحت تسلط نظام سرمایه داری غرب نیستند و با توجه به نتایج انتخابات اخیر تحولات مثبتی پیش روی آینده ایران است.

جواد کریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به قرار گرفتن نام جمهوری اسلامی ایران در لیست سیاه FATF، گفت: ما می توانیم همانند شرایط تحریم از ظرفیت کشورهای همسو با جمهوری اسلامی ایران و همسایه استفاده کنیم. بسیاری از کشورهای مهم دنیا که در طول سه دهه اخیر شریک راهبردی ما بودند نیز دچار تهدیدهای و تحریم های امریکایی ها هستند لذا دنیا به تدریج خود را از تسلط و استعمار شبکه نظام سرمایه داری غرب رها می کند.



برقراری مناسبات از طریق شبکه بانکی بین کشورها معمول شده است



نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برقراری روابط و مناسبات با پول های ملی و شبکه بانکی بین کشورهای هم پیمان و دهها طریق دیگری که برای جابه جای کالا و مواد و حتی ارز وجود دارد، بین کشورها معمول شده است.



وی افزود: با اتفاقی که در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی افتاد نیز غرب امیدی به آینده در داخل کشور ما ندارد، غربی ها نکته ای را مطرح می کنند مبنی بر اینکه «غرب در حال از دست دادن سرمایه های خود در ایران است» و این سرمایه ها جریان های نفوذی هستند که در انتخابات شکست سنگینی خوردند.



آمریکا و اروپا دیگر به دنبال پیشبرد اهداف فشار حداکثری در داخل نیستند



کریمی قدوسی افزود: آمریکا و اروپا بعد از اعلام نتایج انتخابات به این فکر می کنند که با قدرت مجلس و دولت آینده چگونه ارتباطا برقرار کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: آمریکا و اروپا دیگر به دنبال پیشبرد اهداف فشار حداکثری در داخل نیستند. از این رو شرایط آینده جمهوری اسلامی ایران مثبت است و قطعا تحولات مثبتی رخ خواهد داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 295673
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار