خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/27 - 16:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابطحی:

تحولات سودان در نهایت به سود دنیای اسلام خواهد بود

عضوفراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت:عربستان و امارات می خواستند موضع خودشان را تقویت کنند و از البشیر امتیاز بگیرند؛ولی باتوجه به تحولاتی که در سودان رخ می دهد،به نتیجه نمی رسند.

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به استعفای عمرالبشیر در سودان تحولات سودان گفت:عمر البشیر تا وقتی که با گروه‌های مقاومت و گروه‌های اسلامی ارتباط داشت،توانست موفق باشد.



نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی،افزود:متاسفانه بعد از حوادث "دارفور" و جدایی سودان شمالی و جنوبی، به دلیل مشکلات مالی سودان به عربستان و وهابیت نزدیک شد و آن را از گروه های مقاومت جدا کردند؛به طوری که ۴ هزار نیرو برای سرکوب مردم مظلوم و بی پناه ،به یمن فرستاد .



وی با بیان اینکه "بن عوف" که رئیس شورای انتقالی بود،به عنوان فرمانده سودان به یمن فرستاده شد،تاکید کرد:اقتصاد سودان هم سرو سامان نگرفت و به هم ریخته است،از آن طرف نفرت عمومی از عمرالبشیر را فراگرفت و پایگاه اجتماعی خودش را در بین مسلمانان کشور از دست داد،هیچ حرکتی هم از طرف گروه های اسلامی ایجاد نشد.



بیشتر بخوانید:





 



مردم سودان حکومت سکولار نمی خواهند



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد:بنابراین تحولاتی که در سودان رخ می دهد؛در نهایت به سود دنیای اسلام خواهد بود ،برای این که در سودان گروه های مسلمان و معتقد به حاکمیت قوانین اسلام،زیاد و موثر هستند و مردم به گروه های اسلامی گرایش بیشتری دارند.



ابطحی با تاکید براینکه مردم سودان حکومت سکولار نمی خواهند،مطرح کرد: البته گروه‌هایی هستند که در سودان هزینه می کنند؛روی موج انقلاب افتاده اند و تظاهرات راه می اندازند و دختری را علم کرده اند و این اتفاقات ممکن است در جریان انقلابی بیفتد،اما شاکله و بطن مردم سودان به سمت اسلام گرایی است.



عربستان و امارات بیشتر می خواستند از البشیر امتیاز بگیرند



وی ادامه داد:عربستان و امارات می خواستند موضع خودشان را تقویت کنند؛ولی باتوجه به تحولاتی که در سودان رخ می دهد،فکر نمی کنم به نتیجه برسند، البته این موضوع به نفع ایران است هر جا که عربستان و آمریکا در آن مشغول باشند،این به نفع ایران است.



عضوفراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به هدف عربستان و امارات در ایجاد این حمایت ها ،تصریح کرد:من فکر نمی‌کنم عربستانی ها می خواستند که عمرالبشیر کنار برود؛چراکه وی بهترین نیروی آنها است و اگر وی نباشد اخوانی ها ممکن است که سرکار بیایند و آنها حمایت های ترکیه و قطر را دارند؛اما بیشتر می خواستند از البشیر امتیاز بگیرند؛چرا که وی با اسد دیدار کرده بود و از این موضوع ناراحت شدند و فکر کردند رویکردی به مقاومت دارد،در نتیجه وی را اخراج کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 278197
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار