خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/16 - 12:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

تحریم ها باید بر اساس تعهدات برجام لغو شود، نه به روش ترامپ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید دارد که برای لغو تحریم ها اقدام می کنیم اما نه به روشی که خواسته ترامپ است.

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به در واکنش به ادعای ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران برای کاهش تحریم ها درخواست نداده است تا تجهیزات پزشکی به این کشور ارسال شود، گفت: بر اساس تعهداتی که در برجام وجود دارد، اصلا نباید تحریم هایی اعمال می شد که الان بخواهیم برای لغو آن درخواستی داده شود.



نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر اکثر کشورهای دنیا برای لغو تحریم های دارویی ایران برای مقابله با کرونا درخواست دادند، اگر قرار به لغو تحریم های دارویی و پزشکی بود ترامپ می توانست با استناد به این درخواست ها عمل کند.



وی تاکید کرد: ترامپ نه تنها به این درخواست ها برای لغو یا کاهش تحریم های توجه نکرده است بلکه فشار تحریم ها را در دوران مبارزه مردم با کرونا بیشتر کرد و این کار نشان می دهد که ترامپ در واقع ترور بشریت رادر دستور کار خود قرار داده است.



این نماینده مجلس با اشاره به تحریم های دارویی ایران، گفت: به دلیل کمبود دارو و تجهیزات پزشکی کادر درمانی ایران به سختی می توانند بیماران کرونایی را درمان کنند دراین شرایط ترامپ حرف های دلسوزانه می زند که قابل اعتناد اعتماد نیست چرا که آمریکا این جنگ بیولوژیکی را علیه مردم دنیا به راه انداخته است.











دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا


نانواکناری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، بیان داشت: آمریکایی ها هرگز قابل اعتماد نیستند و هر نوع کمک آنها قابل قبول و پذیرش نیست.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای کاهش تحریم ها صحبت می کند و برای رفع کامل آن تلاش دارد اما نه به روش ترامپ، بلکه باید تحریم ها بر اساس تعهدی که در برجام رقم خوده است لغو شود.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت که ایران درخواستی برای کاهش تحریم‌ها نداشته تا اجازه داده شود تجهیزات پزشکی به این کشور برود./



پایان پیام

  • کد خبر : 296478
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار