خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/14 - 13:52
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
وکیلی قرائت کرد

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدعلی وکیلی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 14 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح ذیل قرائت کرد:



تذکر علیم یارمحمدی نماینده زاهدان به وزیر آموزش و پرورش؛ حدود 3 هزار کودک واجب التعلیم در شهرستان زاهدان نتوانستند ادامه تحصیل دهند، همچنین تذکر به وزیر نیرو؛ حادثه قربانی شدن کودکان در چابهار مجددا تکرار شد.



تذکر علی وقف چی نماینده زنجان و طارم به وزیر راه؛ تکمیل پروژه جاده خلخال به آب بر و به وزیر نیرو؛ مهار آب های استان گیلان و مازندران و اجازه برداشت آب از بالادست و به رئیس جمهور؛ تسریع در تعیین تکلیف پسماند شرکت روی زنجان.



تذکر اقبال محمدیان نماینده رامهرمز و رامشیر به وزیر نیرو؛ توجه به کمبود آب شرب در روستاهای رامشیر.



تذکر علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری به وزیر آموزش و پرورش؛ یکسان سازی حقوق معلمان با سایر کارمندان و اجرای طرح رتبه بندی معلمان، همچنین تذکر به رئیس جمهور؛ لزوم رعایت ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه.



تذکر احمد بیگدلی نماینده خدابنده به رئیس جمهور؛ دلیل استرداد لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری چیست؟



تذکر احمد صفری نماینده کرمانشاه به وزیر ارتباطات؛ علت ضعف آنتن دهی تلفن همراه در مرز خسروی، همچنین تذکر به وزیر نفت؛ دلایل عدم به کارگیری افرادی که با بورسیه آن وزارتخانه مدرک تحصیلی کسب کرده اند چیست؟



تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه به وزرای دادگستری و کشور؛ لزوم حل مشکل سهامداران پدیده شاندیز، همچنین به وزرای امور خارجه، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت؛ تسریع در صدور مجوز صادرات محصولات کشاورزی استان آذربایجان به خارج از کشور.



تذکر احمد صفری نماینده کرمانشاه به وزیر جهاد کشاورزی علت استفاده از ابزار خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی برای پایین نگه داشتن قیمت و امحال خسارت به تولیدکنندگان.



تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به وزیر نفت؛ تسریع در تعیین تکلیف کارمندان و کارکنان قراردادی زیرمجموعه نفت.



تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان به وزیر فرهنگ و ارشاد؛ علت عدم استقرار دفتر صدا و سیما در شهرستان بهارستان.



تذکر علیرضا رحیمی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به وزیر علوم؛ علت دعوت از تئوری پردازان خارجی، راهبردهای خصمانه علیه ایران در کنفرانس و همایش های دانشگاهی.



تذکر علی کرد نماینده خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین به وزیر نیرو؛ تسریع در انتصاب مدیرعامل توزیع برق استان سیستان و بلوچستان با وجود گذشت 6 ماه از سال.



تذکر محمد حسینی نماینده تفرش، آشتیان و فریمان به رئیس جمهور؛ با گذشت 7 ماه از سال 98 علت عدم مبادله موافقتنامه و طرح های ملی استانی که مغایر قانون است، چیست، همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی؛ با توجه به شروع فصل کاشت گندم، کمبود کود شیمیایی یکی از مشکلات مهم کشاورزان است.



تذکر علی قربانی نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت؛ در راستای حمایت باغداران زمینه صادرات محصول انبوه به کشورهای همسایه فراهم گردد، همچنین تذکر به وزرای اقتصاد و راه و شهرسازی؛ علت عدم اجرای بند ک  تبصره 16 قانون بودجه سال 98 درباره تامین مسکن خانواده های دارای حداقل 2 عضو معلول چیست.



تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر نیرو؛ علت رکود شدید در اجرای طرح آبفای شهری و روستایی در استان آذربایجان غربی چیست.



تذکر عین الله شریف پور نماینده ماکو، چالدران، پلدشت و شوط به وزیر نیرو؛ عدم توجه نسبت به تعیین تکلیف شهروندان شهر پلدشت واقع در حریم بستر رودخانه ارس که مورد بازدید فیزیکی قرار گرفته اند چیست، همچنین در تذکری دیگر به وزیر نیرو؛ چرا اعتبار اجرایی شهرستان چالدران با وجود درج در بودجه 98 صفر شده است.



تذکر امیر خجسته نماینده همدان و فامنین به وزیر اقتصاد و دارایی؛ تسریع در ابطال واگذاری سیلوی همدان که با مذاکره و نه مزایده که با تفاوت قیمت واگذار شده که غیرقانونی است.



تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علت اعطای مجوز چاپ آثار مسئله دار «الیف شاکاف» که مورج اسلام رحمانی ابتذال و تخریب بنیادهای ادیان ابراهیمی است چیست؟ همچنین تذکری دیگر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علت اعطای مجوز به نمایش «چشم به راه میرغضب» که توهین های جدی به ساحت مقدس حضرت ولیعصر با نماد پردازی از عنصر میرغضب و نفی مقوله مهدویت و فرهنگ انتظار انجام داده توسط قوه قضائیه در محل زندگی به اتهام توهین به مقدسات است، چیست؟/



پایان پیام

  • کد خبر : 290645
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار