خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/07/12 - 14:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
افتخاری:

تبرئه متهم سانحه سقوط جرثقیل در مکه در مذاکرات برگزاری تمتع سال آتی تأثیر می‌گذارد

عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است از آنجایی‌که هیچ‌یک از کشورهای خسارت دیده و اولیای دم در دادگاه حضور نداشتند حکم تبرئه شرکت ساختمان بن‌لادن از درجه اعتبار ساقط است.

محمدمهدی افتخاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تبرئه شرکت «بن لادن» در دادگاه سعودی که متهم حادثه سقوط جرثقیل در مکه بود، گفت: پشت سر هر اتفاقی که در عربستان رخ می دهد یک مسأله سیاسی وجود دارد.



نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه سعودی باید نسبت به وضعیتی که برای حجاج پیش آمده پاسخگو باشد، عنوان کرد: عربستان به عنوان کشوری که هر ساله میزبان زوار بسیاری از تمام کشورهای دنیا برای برگزاری مناسک عبادی و ارزشی حج بوده لذا اتفاقاتی که در این حین می افتد اتفاقی معمولی نیست.



وی افزود: چه سانحه سقوط جرثقیل در مکه سهوی باشد یا عمدی، حکومت عربستان باید نسبت به خسارات جانی و مالی پیش آمده از این طریق، پاسخگو باشد.



افتخاری ادامه داد: دادگاهی که برای بررسی پرونده سقوط جرثقیل در مکه تشکیل شد باید با حضور طرفین دعوی می بود اما در این دادگاه هیچ یک از کشورهای خسارت دیده و اولیای دم حضور نداشتند لذا این دادگاه از درجه اعتبار ساقط است.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حکومت عربستان در نهایت باید نسبت به دیه جانباختگان پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: یقینا وزارت خارجه ما نقش مهمی در پیگیری این قضیه دارد و عربستان نیز باید بداند این کارشکنی در مذاکرات برگزاری تمتع سال آتی و احتمال از سرگیری اعزام عمره تأثیر خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 213650
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار