خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/27 - 20:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نوروزی خبر داد:

تاکید آیت الله رئیسی بر استقلال بودجه دستگاه قضا و تعیین تکلیف طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی در دیدار اعضای کمیسیون قضایی

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از دیدار اعضای این کمیسیون با رئیس دستگاه قضا خبر داد و گفت: آیت الله رئیسی در این نشست مباحثی مانند استقلال بودجه قوه، مخالفت با بازداشت افراد معسر در پرداخت مهریه و لزوم ارتباط قوی میان کمیسیون و دستگاه قضا را مطرح کردند.

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستور کار امروز ( یکشنبه، 27 مهرماه ) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از دیدار اعضای این کمیسیون با آیت الله رئیسی، رئیس دستگاه قضا خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون در این نشست مطالب مختلفی از جمله موضوع انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها را مطرح کردند و پیشنهاد شد 10 هزار هکتار زمین از سوی منابع طبیعی برای تحقق این مهم در نظر گرفته شود.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با یادآوری تاکید رئیس دستگاه قضا مبنی بر اینکه با زندانی کردن افراد به خاطر مهریه مخالفیم، افزود: ایشان بر این باور بود که کسی که معسر است نباید زندانی شود مگر این که ملائت و توانمندی مالی‌اش برای این موضوع به اثبات رسیده باشد.



وی ادامه داد: موضوع استقلال بودجه قوه قضائیه از جمله موارد مورد تاکید آیت الله رئیسی بود و معتقد بود که برای تحقق آن باید همگی با هم همکاری کنیم همچنین در مورد تحول در کمیسیون ماده 100 در دیوان عدالت اداری و تعداد پرسنل قوه قضائیه مباحثی مطرح و تاکید شد که قوه قضائیه برای تکمیل نیروی مورد نیاز خود نیازمند جذب 30 هزار نفر است.



نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم یادآور شد: حوزه مقابله با تصرف اراضی یکی دیگر از مباحث مطروحه توسط رئیس دستگاه قضا بود که تاکید شد که ما در خط مقدم رفع تصرفات بودیم و آنچه که پیش از این توسط قوه قضائیه در این حوزه تصرف شده بود بازگردانده شد و بر این باوریم که اموال افراد محترم است و هیچ فرد یا نهادی نباید اموال دیگران را تصرف کند همچنین بر ضرورت در دستور کار قرار دادن و رسیدگی به طرح‌ها و لوایحی مانند شوراهای حل اختلاف،‌ ساماندهی نظام وکالت، دادگاه‌های اقتصادی و ارتقای اعتبار اسناد رسمی تاکید شد.



نوروزی افزود: رئیس قوه قضاییه در مورد طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی اعاده شده از سوی شورای نگهبان یادآور شدند که رهبر معظم انقلاب بر اعتبار سند رسمی تأکید داشتند و کمیسیون قضایی هم باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد و برای تصویب طرح تلاش کند.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران از تاکید آیت‌الله رئیسی بر ضرورت کاهش پرونده‌های قضایی در این نشست خبر داد و گفت: ایشان تاکید داشتند که تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها در بیرون از دادگستری قابل رسیدگی است و کاهش پرونده‌های قضایی به منزله تحول است و همچنین تاکید داشتند که پیش از این 32 هزار کشته ناشی از تصادفات جاده‌ای داشتیم که این میزان با توجه به افزایش دقت‌ و کنترل سرعت توسط دوربین در جاده‌ها به 8 هزار نفر کاهش یافته است.



وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه بر لزوم ارتباط قوی میان این قوه با کمیسیون تاکید کرد و معتقد بود که این ارتباط قوی باعث بازگشت قضاتی که عضو سایر کمیسیون ها هستند به کمیسیون قضایی خواهد شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 306486
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار