خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/23 - 11:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
مطهری:

تأخیر در بیان علت سقوط بوئینگ 737 ناشی از عدم هماهنگی بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس علت تأخیر در بیان علت سقوط حادثه بوییگ 737 را ناشی از عدم هماهنگی بین نهادهای مسئول دانست و گفت: این تأخیر این شبهه را به وجود آورد که این نهادها قصد کتمان موضوع را دارند درحالیکه چنین نبود.

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی برای رواج فرهنگ عذرخواهی و استعفا در کشور، اظهار کرد: عذرخواهی و بعضا استعفا در برخی موارد ضرورت دارد ولی متأسفانه فرهنگ عذرخواهی و استعفا در کشور ما بسیار ضعیف است و افراد و مسئولان کمتر چنین احساسی دارند که باید عذرخواهی کنند یا استعفا بدهند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مهم این است که وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد، ابهامات در مورد حادثه برای مردم توضیح داده شود و سؤالی در اذهان باقی نماند.



وی ادامه داد: هر مقدار با مردم صادقانه رفتار شود، موجب رجوع کمتر آن‌ها به رسانه‌های بیگانه و افزایش اعتبار رسانه‌های داخلی می‌‎شود.



مطهری یادآور شد: در زمینه جان باختن جمعی از هموطنانمان در هواپیمای اوکراینی، موضوع باید توسط نهادهای نظامی و قضایی کاملا بررسی و قصور یا تقصیر افراد مشخص و مجازات متناسب اعمال شود. 



عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: تأخیر چند روزه در زمینه اعلام علت سقوط هواپیمای بوئینگ، ناشی از عدم هماهنگی بین نهادها بود. ستاد کل نیروهای مسلح باید زودتر به صداوسیما و سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع می‌داد که پیش از اتمام بررسی‌ موضوع و حصول نتیجه اظهارنظر نکنند.



مطهری یادآور شد: این ناهماهنگی‌‎ها باعث شد صداوسیما و سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس اطلاعات خود اظهار نظر کنند و این شبهه ایجاد شود که حکومت قصد کتمان حقیقت را دارد در حالی که این اشتباه ناشی از یک عدم هماهنگی بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 293961
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار