خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/10 - 16:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد:

بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه راهبردی برای نسل جوان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه راهبردی برای نسل‌های آینده است و باید مشارکت جوانان و تغییر بین نسلی در بین دولتی‌ها و مجلسی‌ها رخ دهد.

سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: گام دوم انقلاب یک سند راهبردی طولانی مدت برای آینده کشور است که تکیه بر جوانان دارد و بخش آرمان‌های آن به آرمان‌های اساسی انقلاب مثل استکبار ستیزی، استبداد ستیزی، ظلم ستیزی و تقویت هویت درونی، تاکید بر فضایل اخلاقی و تاکید بر امور معنوی و بعد مبانی جمهوریت و اسلامیت کشور بر می‌گردد و باید جوانان کشور میدان‌دار عرصه‌های جدید باشند.



بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه راهبردی برای نسل‌های آینده است و باید در بین دولتی‌ها و مجلسی‌ها رخ دهد



رهبر انقلاب عبارت ما می‌توانیم را از جوانان خواستند



نماینده مردم فریمان، سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی افزود: در بعد دیگری بر کارآمدی و اراده برای اجرا تکیه شده و مقام معظم رهبری برعبارت ما می‌توانیم و خواستن و توانستن اشاره جدی داشتند و ایشان "ما می‌توانیم" را از نسل جوان خواستند.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فکر می‌کنم که همه این موضوعات می‌تواند به عنوان راهنما و راهبرد دراز مدت برای جوانان کشور، جذب حداکثری و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و تکیه بر توانمندی جوانان نقش داشته باشد.



قاضی زاده هاشمی در مورد وظیفه دولت و مجلس برای تحقق گام دوم انقلاب، تصریح کرد: این بیانیه یک بیانیه راهبردی برای نسل‌های آینده است و باید مشارکت جوانان و تغییر بین نسلی در بین دولتی‌ها و مجلسی‌ها رخ دهد. باید نسل جدیدی وارد عرصه قدرت سیاسی کشور شود البته این ورود به عرصه باید مبتنی بر آموزش، توانمندسازی و کارآمدی باشد یعنی نمی‌توانیم بگوییم ورود بدون آموزش و آگاهی وجود داشته باشد.



تجربه‌ها و نقاط قوت و ضعف باید به نسل بعد منتقل شود



این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: باید بتوانیم انتقال تجارب، نقاط قوت و ضعف‌ها و خطاهایی که در این چند دهه داشتیم را به نسل بعدی منتقل کنیم تا آنها با نگاه به تاریخی که پشت سر گذاشتند، بتوانند چراغ راهی را برای نسل بعدی روشن کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 279157
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار