خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 10:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
وزیر دادگستری خبر داد:

برگزاری آزمون جذب نیروهای شوراهای حل اختلاف در نیمه دوم سال جاری

وزیر دادگستری درباره امکان جذب نیروهای شوراهای حل اختلاف که در قالب کارمندان یا کارکنان افتخاری برای شوراهای حل اختلاف کار می‌کنند، گفت: طبق قانون ظرف 5 سال باید 10 هزار نفر از این عزیزان جذب شوند. طبق دستور رئیس دستگاه قضا، قوه قضائیه پیگیر است که امسال – 6 ماه باقی مانده - حتماً آزمون جذب این نیروها را برگزار کند.

امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص امکان جذب نیروهای شوراهای حل اختلاف که در قالب کارمندان یا کارکنان افتخاری برای شوراهای حل اختلاف کار می‌کنند، عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵هزار نفر در نوبت هستند، که طبق قانون ظرف 5 سال باید 10 هزار نفر از این عزیزان جذب شوند، اما دستور رئیس قوه قضائیه این است که هرچه زودتر و به محض اینکه منابع مالی آن تأمین شد، این اتفاق صورت بگیرد.

وزیر دادگستری تصریح کرد: از آنجا که جذب این نیروها باید از طریق آزمون انجام شود، قوه قضائیه پیگیر است که امسال – 6 ماه باقی مانده - حتماً آزمون آن را برگزار کند که مقدمات آن هم در حال فراهم شدن است؛ باید ببینیم به چه میزان منابع مالی آن تأمین می‌شود و به همان تعداد نیرو از جمع این 10 هزار نیروی در صف امسال جذب خواهند شد و مابقی آن برای سال‌های بعد می‌ماند.

رحیمی بدون اشاره به تاریخ احتمالی برگزاری این آزمون و تنها با بیان اینکه امسال قرار است این آزمون برگزار شود، افزود: تعداد نیروهای شوراهای حل اختلاف در نوبت جذب، 15 هزار نفر است، اما فعلاً قانون اجازه جذب 10 هزار نفر از این نیروها را داده است.

لازم به ذکر است در جریان حضور وزیر دادگستری در کمیسیون اجتماعی مجلس پیش از اخذ رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی، یکی از مطالبات مهم نمایندگان کمیسیون همین بحث نیروهای شوراهای حل اختلاف بود که در قالب کارمندان یا کارکنان افتخاری برای شوراهای حل اختلاف کار می‌کنند که  وزیر دادگستری قول داد این مسئله را پیگیری کند.

طبق اعلام رحیمی در آن نشست، برنامه وزارت دادگستری بر این بود که به زودی و طی سال جاری همه ۱۰ هزار نفر از ۱۵ هزار نفری که در نوبت هستند، جذب شوند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383273
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار