خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/24 - 04:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نماینده اهل سنت مجلس تاکید کرد

برقراری عدالت پیش‌زمینه ای برای وحدت

نماینده مردم سراوان در مجلس برقراری عدالت را پیش زمینه ای برای وحدت مسلمانان قلمداد کرد.





محمد باسط  درازهی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارى خانه ملت، ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت  و با تاکید بر ضرورت تلاش بزرگان اهل سنت و شیعه برای تحکیم و گسترش بیش از پیش وحدت در کشور گفت: بزرگان اهلسنت و شیعه باید در جهت تحکیم اتحاد، همدلی و انسجام دینی و مذهبی گام بردارند و موانع دستیابی به وحدت میان شیعه و سنی را شناسایی کرده و از میان بردارند.




 نماینده مردم سراوان، سیب و سوران در مجلس شورای اسلامی، لزوم ایجاد وحدت در بین اهل تسنن و تشیع را برای اثبات برادری و برابری دو گروه عنوان و خاطرنشان کرد: روح قوانین اسلامی بر مبنای صلح و عدالت جهانی تدوین شده است و دین مبین اسلام همواره به دنبال تحقق وحدت بوده و اهل تسنن و تشیع از این امر مستثنی نیستند.



این نماینده مجلس در دوره دهم  لزوم سرلوحه قراردادن الگوی وحدت در میان جوامع اسلامی را یادآور شده و افزود: مسلمانان اعم از سنی و شیعه باید وحدت و یکپارچگی را سرلوحه امور سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی خود قرار دهند و از دستاویز قرار دادن آن توسط دشمن جلوگیری کنند.



وی با اشاره به اینکه برقراری عدالت پیش‌زمینه ای برای وحدت است، افزود: برقراری عدالت میان اقشار مختلف جامعه قطعا زمینه ساز گسترش وحدت است چرا که عدالت، نفاق را دور ساخته و وحدت و همدلی را جایگزین آن می‌کند.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: به طورقطع وحدت و برادری میان مسلمانان اعم از سنی و شیعه به ویژه در ایران، باعث مأیوسی دشمن شده و می تواند باعث پیشرفت های بسیاری شود./



پایان پیام





  • کد خبر : 291155
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار