خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/27 - 18:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
تجری:

بررسی پرونده آزمون مدارس سمپاد در کمیسیون اصل 90/ کارگروهی برای بررسی و جمع بندی موضوع تشکیل شد

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از بررسی پرونده آزمون مدارس سمپاد در این کمیسیون خبر داد و گفت: مقرر شد تیم و کارگروهی طی یک هفته این مساله را بررسی و جمع بندی و نتیجه را به کمیسیون ارائه کند.

فرهاد تجری در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت  از بررسی پرونده آزمون مدارس سمپاد در کمیسیون اصل 90 مجلس خبر داد و گفت: با شکایت برخی خانواده ها در مورد آزمون پایه هفتم مدارس سمپاد کمیسیون با دعوت از قدمی، معاون و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و عمادی معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش و همچنین رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان خواستار توضیحاتی در این رابطه شد.



نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعدادی از خانواده های دانش آموزان معترض به نحوه برگزاری آزمون پایه هفتم سمپاد در این نشست حضور داشتند، افزود: در این نشست توضیحاتی در مورد شیوه برگزاری آزمون ارائه شد.



سوالات غیرفنی نمی تواند مبنای مشخصی برای تشخیص استعدادیابی دانش آموزان باشد



وی ادامه داد: مسئولان حاضر در نشست بر این باور بودند که سوالات از طریق بخشی از آموزشگاه ها تبیین و تفهیم و بر روی آنها تاکید شده و از سویی کارشناسان نیز معتقد بودند کیفیت سوالات از جهت علمی و فنی در حد آزمون سمپاد نبوده و سوالات غیرفنی نمی تواند مبنای مشخصی برای تشخیص استعدادیابی دانش آموزان باشد.



تشکیل کارگروهی برای بررسی و جمع بندی موضوع



نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت: در نهایت مقرر شد تیم و کارگروهی طی یک هفته این مساله را بررسی و جمع بندی و نتیجه را به کمیسیون ارائه کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 269375
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار