خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/22 - 18:07
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مقصودی مطرح کرد

بررسی برنامه‌های وزرای صمت، فرهنگ و گردشگری در جلسه کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

کمیسیون اقتصادی

فاطمه مقصودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به جلسات صبح و عصر امروز(دوشنبه ۲۲ مردادماه) کمیسیون اقتصادی به منظور بررسی برنامه‌ها و سوابق گزینه‌های پیشنهادی کابینه چهاردهم، گفت: امروز کمیسیون اقتصادی در نوبت صبح میزبان گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه‌های اقتصاد،جهاد کشاورزی و اطلاعات بود.

نماینده مردم «بروجرد» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزینه های پیشنهادی برای وزارتخانه های مذکور، برنامه خود را در این جلسه کمیسیون مطرح کردند، ادامه داد: به عنوان مثال گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد و امور دارایی برنامه های خود را در 14 محور اعم از امور مالیاتی، گمرک، بهبود فضای کسب و کار و ارتقای شاخص های رقابت پذیری، سرمایه گذاری خارجی، بازار سرمایه، خصوصی سازی، نظام بانکی، صنعت بیمه تجاری، خزانه داری کل کشور، نظام توزیع یارانه، امور اقتصادی و سیاست گذاری، مناطق آزاد، تعامل با مجلس و امور حقوقی و قانون گذاری و ... مطرح کرد.

مقصودی تاکید کرد: در این جلسه نمایندگان به بیان دیدگاه های خود پرداخته و برخی سوالات را از گزینه های پیشنهادی مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون بیان کرد: کمیسیون اقتصادی در نوبت عصر امروز میزبان گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه‌های میراث فرهنگی،صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

وی ادامه داد: گزینه‌های پیشنهادی برای این وزارتخانه‌های محور برنامه های خود را مطرح کرده و نمایندگان هم در خلال این جلسه سوالات خود را از وزرا مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در ادامه افزود: در حوزه گردشگری هر کدام از نمایندگان، از ظرفیت‌های مغفول مانده گردشگری حوزه انتخابیه خود صحبت کرده و انتقاداتی نسبت به این مسئله داشتند و تاکید می‌کردند که کار مهمی در این بخش‌ها صورت نگرفته است و می‌بایست یک نگاه ویژه‌ای به حوزه میراث فرهنگی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ادامه گزینه پیشنهادی وزارت گردشگری و میراث فرهنگی توضیحاتی ارائه کردند و حتی اظهارات برخی از نمایندگان را نیز تایید کرد. در ادامه جلسه، گزینه پیشنهادی وزارت گردشگری و میراث فرهنگی برنامه‌های خود را ارائه کرد که امیدواریم به همه این برنامه‌ها پایبند باشد.

مقصودی در ادامه با اشاره به جلسه این کمیسیون با گزینه پیشنهادی وزارت صمت تاکید کرد: گزینه پیشنهادی وزارت صمت نیز در جلسه فوق در زمینه واردات خودرو و تولید مباحثی را مطرح کرد. با این حال در این بخش‌ها نیز انتقادات به مدیریت خودروسازی داخلی زیاد بود.

وی تاکید کرد: در ادامه این جلسه گزینه پیشنهادی وزارت صمت برنامه‌های کاری خود را ارائه کرد البته مقرر شد تا گزینه پیشنهادی وزارت صمت برای توضیحات بیشتر مجددا به جلسه کمیسیون اقتصادی بیایند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این کمیسیون با گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در این جلسه نمایندگان درباره اقدامات بنیادین در وزارت فرهنگ و ارشاد انتقاداتی داشتند و تاکید کردند که سرمایه‌های موجود در این بخش مغفول مانده است و بیشتر گرایش به سمت و سوی فرهنگ غربی توسط اینترنت و فضای مجازی اشاعه پیدا کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این کمیسیون با گزینه پیشنهادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این جلسه ما صحبت‌های آقای میدری، گزینه پیشنهادی وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی را شنیدیم. از این رو سوالاتی در رابطه با مدیریت شستا مطرح شد. همچنین در این جلسه مباحث مربوط به کار ، بیمه کارگری ، مسائل مربوط به بهزیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مقصودی در ادامه با اشاره به جلسه کمیسیون با گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری ادامه داد: اعضای کمیسیون با روحیه مناسب از گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری استقبال کردند. همچنین در این جلسه در رابطه با آرای متفاوت قضات دادگستری صحبت شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 382091
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار