خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/30 - 12:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
هاشم زائی:

برخورد انتظامی با مسائل و مشکلات فرهنگی نتیجه ای ندارد

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخورد انتظامی با مسائل فرهنگی نتیجه ای ندارد و تنها موجب بد بینی و زاویه پیدا کردن مردم نسبت به نیروی انتظامی می شود.

عبدالرضا هاشم زایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، خاطر نشان کرد: موضع بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی در خصوص حجاب و موضوعات فرهنگی در مصاحبه ایشان با نشریه لوموند به طور روشن بیان شده و در صحیفه نور هم آمده است. حجاب یک امر ضروری بر اساس آیات قرآن است که در رعایت آن هیچ تردیدی نیست اما تجربه کشورمان نشان می دهد که صرفا با اجبار نمی توان به نتیجه مطلوب رسید و  باید در روش های ترویج حجاب  و همچنین برخورد با بی حجابی بازنگری شود.



وی افزود: برای حل برخی معضلات و مسائل فرهنگی، به نام امر به معروف و نهی از منکر  نباید به خشونت متوسل شد. خروجی اینگونه اقدامات در طول این سالها نشان داده تاثیر مطلوبی بر روی بسیاری از جوانان  نداشته و گزارش های مراکز علمی مثل مرکز پژوهش های مجلس نیز صحت این ادعا را تایید می کند.



عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وظیفه ذاتی نیروی انتظامی حفظ کرامت شهروندان در عین حفظ اقتدار نیروی انتظامی در برخورد با جرائم و تخلفات است که در این صورت  باعث آرامش و دلگرمی مردم نیز می شود. پلیس نباید در هیچ شرایطی در   مقابل مردم قرار گیرد لذا شاید بهتر باشد گشت های ارشادی با عنوان پلیس ارشاد خارج از نیروی انتظامی راهکار بهتری نسبت به وضع فعلی باشد./



پایان پیام.

  • کد خبر : 274382
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار