خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/08/10 - 15:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جمالی نوبندگانی:

بارزانی به‌دنبال سلطنت موروثی در اقلیم است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است بارزانی با تعیین شرط اعطای سمت نخست‌وزیری به نچیروان بارزانی به‌دنبال ایجاد حکومت سلطنتی در اقلیم کردستان است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه از ابتدا برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان اشتباه بود، گفت: پیش از برگزاری رفراندوم، مقامات جمهوری اسلامی بارها جلساتی دوجانبه و چندجانبه برای گوشزد این مطلب به بارزانی گذاشتند اما در نهایت بارزانیدچار این اشتباه غیراصولی و ناشیانه شد.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارزانی در اقدام خود دچار اشتباه محاسباتی شد، عنوان کرد: تا کنون هیچ کشوری از رفراندوم و نتیجه آن حمایت نکرده است و شرایط به گونه ای است که بارزانی نمیتواند تعیین کننده شروط برای استعفا باشد چرا که یک شکست خورده است و اجازه آن را ندارد.



وی در ادامه تعیین شروط برای استعفا از سوی بارزانی را فریبکاری جدیدی دانست و افزود: به تعلیق درآوردن نتیجه همه پرسی نمی تواند کافی باشد چرا که تعلیق آتشی است که می تواند مجدد شعله ور شود از این رو باید نتیجه همه پرسی به صورت کامل ملغی شود.



جمالی نوبندگانی در ادامه با اشاره به شرط بارزانی مبنی بر قرارگیری نچیروان بارزانی به عنوان نخست وزیر تصریح کرد: بارزانی به دنبال پادشاهی بارزانی در اقلیم و به وجود آوردن سلطنت موروثی است که  در نهایت همه این شروط مردود است و مطمئنا در حال نزدیک شدن به روزهای آخر سیاست بارزانی هستیم.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به تصمیم اکراد مبنی بر تشکیل دولت نجات ملی خاطرنشان کرد: برخی مخالفان بارزانی در اقلیم کردستان به علت شدت فضای تبلیغاتی به نفع بارزانی که با دوپینگ سیاسی ایجاد کرده بود، به راحتی نمی توانستند مخالفت خود را با وی را اعلام کنند اما در حال حاضر شرایط بهتر شده و برهم صالح که رئیس پارلمان اقلیم بود این پیشنهاد را داد تا دولت نجات ملی شکل بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 217373
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار