خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/11/07 - 12:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نقوی حسینی:

ایران هیچگونه همکاری هسته‌ای با کره شمالی ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی معتقد است ادعای سازمان سیا مبنی بر همکاری هسته‌ای ایران و کره شمالی را در راستای پروژه ایران هراسی دانست و گفت: آمریکا قصد دارد مسیری برای اعمال تحریم و فشار بیشتر بر ایران ایجاد کند.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ادعای رئیس سازمان سیا مبنی بر همکاری هسته ای ایران و کره شمالی، گفت: ما هیچ ارتباط، فعالیت و یا همکاری هسته ای با هیچ کشوری خارج از نظارت و راستی آزمایی آژانس نداریم.



نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکا همچنان پروژه ایران هراسی را دنبال می کند، عنوان کرد: آنها سعی دارند ایران را در لیست فعالان خارج از مقررات در حوزه هسته ای قرار دهند و از این طریقی حقی برای خود جهت اعمال تحریم های جدید قائل باشند.



وی در ادامه با اشاره به سخنرانی اخیر ترامپ در نشست داووس بیان داشت: رئیس جمهور آمریکا با وقاحت از سایر کشورها خواست تا به آمریکا بپیوندند و در برابر مسلح شدن هسته ای ایران بایستند لذا موضع گیری های ترامپ و اولویت بندی سازمان سیا در سال 2018 در همین راستا است.



نقوی حسینی بر همین اساس تصریح کرد: آنها قصد دارند به جامعه جهانی القا کنند که جمهوری اسلامی به دنبال سلاح هسته ای است تا فشار ها و تحریم ها را از این طریق افزایش داده و به اهداف دیگر خود برسند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در معاهده NPT، خاطرنشان کرد: کشورمان تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت می کند و این آژانس تا کنون 9 بیانیه رسمی داده که ایران هیچ انحرافی از فعالیت های هسته ای تعیین شده نداشته و در چارچوب برجام عمل می کند ضمن اینکه نظارت هم بر اساس برجام و پروتکل الحاقی صورت گرفته لذا بهانه ای برای ایرادگیری وجود ندارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 229331
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم