خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/04 - 14:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نماینده مردم مشهد خبر داد:

ایجاد مسیر مجزا برای پیاده روی زائران امام رضا(ع)

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره ضرورت رسیدگی به زائران امام رضا(ع) در ایام شهادت این حضرت، گفت: با توجه به نهادینه شدن رسم پیاده روی زائران به سمت مشهد مقدس در این ایام، مسیر قدم گاه در نزدیکی های نیشابور به مشهد را مسیر مجزا برای زائران پیاده طراحی و ساخته ایم.

رضا شیران خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، درخصوص ضرورت رسیدگی به زائران حرم امام رضا(ع) در ایام شهادت این امام رئوف گفت: همیشه در ایام 28 صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) زائران بسیاری از سراسر کشور و کشورهای همجوار برای ادای احترام و عزاداری به تنهایی یا همراه هیئت های مذهبی به مشهد مقدس مشرف می شوند.



حضور اهل تسنن در کنار شیعیان در پیاده روی زائران امام رضا(ع)



نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: چند سالی است که در این ایام رسم زیارت با پای پیاده نهادینه شده است و اکثر این زائران پیاده، از شهرها یا استان های همجوار مشهد هستند و زائران اهل تسنن و تشیع در کنار هم با پای پیاده به زیارت آقا علی بن موسی الرضا(ع) مشرف می شوند و در  سال های گذشته حدود 3 میلیون زائر در این ایام به مشهد وارد می شدند، بنابراین ضرورت داشته تا طی چند سال اخیر اقداماتی جهت فراهم آوردن امکانات برای زائران فراهم کنیم.



قدم گاه مسیر مجزای پیاده روی زائران امام رضا(ع)



وی ادامه داد: به همین منظور مسیر پیاده روی در مسیر قدم گاه که در نزدیکی های نیشابور به مشهد است را مسیر مجزا برای زائران پیاده طراحی و ساخته ایم، همچنین مردم و هیئات مذهبی، موکب ها یا محل های استراحت بین راه برای زائران طراحی کرده اند که در این ایام تجهیز می شود و دستگاه های امدادی از لحاظ پزشکی و غیرپزشکی در این مسیر مستقر هستند.



احداث سالن های مجهز پذیرایی از زائران در 30 کیلومتری مشهد



شیران خراسانی با بیان اینکه مردم همکاری بسیار خوبی با خادمین دارند، گفت: خادمین بارگاه امام  رضا(ع) با هزینه شخصی خود در ورودی ملک آباد که در فاصله 30 کیلومتری مشهد قرار دارد، سالن های بسیار مجهزی برای زائران فراهم کرده اند و هر شب پذیرای 30هزار زائر هستند که این اتفاق بسیار خوبی  است. در سال های گذشته مشکلاتی از قبیل مسائل بهداشتی وجود داشت که در یکی دو سال  اخیر با نصب سرویس های بهداشتی سیار این مشکل رفع شده است؛ همچنین هلال احمر و سایر دستگاه های کمک رسان و شوراهای هیئات مذهبی و خادمین زائران پیاده، تشکیلاتی برای رفع مشکلات زائران به وجود آورده اند.



  آماده باش مشهد برای  پذیرایی زائران



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درمشهد تمامی تکایا، مساجد و هیئت هایی که ساختمان در اختیار دارند، همچنین مدارس و سالن هایی که در حریم حرم قرار دارند، پذیرای زائران به همراه اطعام غذا هستند، همچنین در سال های اخیر موکب های متعددی از طرف مردم فراهم شده که در این ایام به سرعت نصب و مشغول خدمت رسانی می شوند اما با همه این اقدامات نیازمند امکانات بهتر برای پذیرایی زائران هستیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 290241
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار