خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/11 - 10:45
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : اجتماعی
اینستاملت گزارش می دهد

اولتیماتوم مجلس به دولت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ روایت حجت الاسلام مروی از دو شرط رهبری درباره ساخت حسینیه در قم

اینستا ملت، بازتاب فعالیت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شبکه اجتماعی اینستاگرام است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.



علاالدین بروجردی مطلب زیر را به اشتراک گذاشته است.













محمود صادقی پیام تسلیت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به مناسبت درگذشت خانم اعظم طالقانی را منتشر کرده است













غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی مطالب زیر را به اشتراک گذاشته است

































 

 طیبه سیاووشی بخشی از یادداشت خود در روزنامه ایران با عنوان " از #چرنوبیل تا #خانه_پدری؛ کتمان واقعیت! " درباره فیلم خانه پدری را به اشتراک گذاشته است



توقیف فیلم‌های سینمایی، پدیده‌ای نادر اما دامنه‌دار در کشورهای مختلف است. فیلم‌ها حتی در آزادترین کشورها نیز از توقیف در امان نمانده‌اند؛ چراکه زبان کارگردان‌های فیلم‌های توقیف‌شده، همواره جلوتر از عقلانیت مثبّت وضع موجود، در تکاپو بوده است.

چندی پیش، مینی‌سریال «چرنوبیل» (2019.م) در سطح نسبتاً وسیعی، علاقه‌مندان به سینما در ایران و جهان را به خود مشغول کرد. اما کمونیست‌های روسیه را واداشت تا از سازمان‌های دولتی درخواست کنند دسترسی مردم را به این سریال «تهوع‌آور» محدود کند و حتی درخواست محاکمه‌ی نویسنده، کارگردان و تهیه‌کنندگان این مینی‌سریال را مطرح کردند.

به فاصله‌ی کوتاهی از ماجراهای پیش‌آمده برای مینی‌سریال چرنوبیل، این اتفاق در کشور ما برای «خانه‌ی پدری» رخ داد و با جوسازی‌های رسانه‌ای در بولتن‌های خبری و حتی #برنامه_هفت شبکه‌ی سه، برای بار سوم جلوی نمایش آن گرفته شد.

هرچند زنان عضو در #کمیسیون_فرهنگی #مجلس دهم، مشخصاً برای اکران فیلم #عصبانی_نیستم و #آشغال_های_دوست_داشتنی تلاش کردند و با تعامل با #وزارت_ارشاد سعی شد تا از اعمال نفوذ سلیقه‌ای برخی نهادها جلوگیری به عمل آید و چندین فیلم دیگر رفع توقیف شود، اما قطعاً این تلاش‌ها، اهالی هنر را راضی نخواهد کرد و وزارت ارشاد باید پای مجوزی که برای اکران فیلم صادر کرده، بایستد.

با این حال، نکته‌ی مورد غفلت کسانی که از توقیف فیلم‌ها دفاع می‌کنند، برانگیختن استقبال عمومی از #فیلم_های_توقیفی در سال‌های اخیر است. در ایران، با توقیف یک فیلم، ده‌ها راه فرار به وجود می‌آید تا به توزیع غیرقانونی آن فیلم، تسریع ببخشد و در نتیجه توقیف فیلم با شکست مواجه خواهد شد. همان‌طور که توقیف باعث دیده‌نشدن فیلم‌های #مرگ_یزدگرد، #باشو_غریبه_کوچک، #حاجی_واشینگتن، #آفساید و... نشد.

در شرایطی که رهبری، ترویج ناامیدی در جامعه را «سمّ» تلقی می‌کنند، چنین رفتارهایی بیش از همه، سرمایه‌ی اجتماعی ما را تقلیل خواهد داد.

ادعای #سیاه_نمایی و وجود صحنه‌های خشن، چیزی فراتر از یک «دستاویز» برای توقیف فیلم نیست. چراکه مخالفان اکران این فیلم، از جرگه‌ی موافقان #نمایش_اعدام در ملأ عام بوده و تا همین چند سال پیش که حتی در پارک خانه‌ی هنرمندان، نمایش اعدام برپا می‌شد، هرگز نقدی از آنان در خصوص #ترویج_خشونت نشنیدیم













مصطفی کواکبیان تصویری از توئیت خود را منتشر کرده است













احمد امیرآبادی فراهانی مطلب زیر را به اشتراک گذاشته است













زهرا ساعی  نوشته است



حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی گفت: برخورد با فساد را هموار کردن راه تولید بدانیم.

در اتاق مسئولین برای مردم باید باز باشد

وی ادامه داد: چرا کسی که می خواهد با یک مسئول دیدار کند قبلا باید زنگ برند، دیدار با مسئول باید سهل باشد. نمی گوییم درب اتاق مسئولین همیشه باز باشد، می دانم کار و جلسه دارند اما وقتی برای مردم بگذارند.

باید از جریان ثروت و قدرت سوال شود که چرا کارخانه ها را تعطیل می کنند

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ظرفیت معادن و منابع آذربایجان‌شرقی کم نظیر است، افزود: در مبارزه با فساد، منافذ فساد باید حل شوند. باید از جریان ثروت و قدرت سوال شود که چرا کارخانه ها را تعطیل می کنند.

توانمندسازی بخش خصوصی وظیفه اصلی دولت است نه صرف خصوصی سازی

وی ادامه داد: توانمندسازی بخش خصوصی وظیفه اصلی دولت است و صرف خصوصی سازی مشکلی را حل نمی کند. دولت، شرکت ها و دستگاه های دارای قدرت باید له تعهدات خود عمل کنند، نمی شود یک شبه قیمت ها را بالا برد













محمد دامادی  با انتشار عکس زیر از حضور در مرکز نگهداری معلولین راه بهشت شهر سورک و بازدید از این مجموعه خبر داده است.













عباسعلی پوربافرانی عکس زیر را از جلسه مجمع نمایندگان اصفهان به اشتراک گذاشته است















سیده فاطمه حسینی درکذشت اعظم طالقانی را تسلیت گفته است













 

  • کد خبر : 290360
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار