خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/28 - 16:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
طیار مطرح کرد

انتقاد از گرانی لوازم یدکی خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از گرانی لوازم یدکی خودرو انتقاد کرد.

قرجه طیار عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افزایش  قیمت خودرو، یکی از دلایل آن را نابه‌سامانی و گرانی بازار قطعات یدکی محصولات دانست و اظهار داشت: شرکت‌‌های خودروسازی همواره نسبت به نبود قطعات برای تکمیل محصولات نیمه‌تمام‌شان اظهار گلایه می‌کنند.



نبود قطعات یدکی موجب افزایش قیمت خودرو شده است



وی ادامه داد: نبود قطعات یدکی موجب افزایش قیمت خودرو شده که این امر در نابه‌سامانی قیمت‌ها تأثیر گذاشته و موجب شده سوداگران و واسطه‌‌ها نیز از این فضا سوء‌استفاده کنند؛ گرچه واسطه‌ها نیز خود، عامل مهمی در گرانی خودرو هستند.



نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس با تأکید بر اینکه برخی قطعه‌سازان از فضای موجود نابه‌سامان بازار خودرو سوء‌استفاده می‌کنند، گفت: این امر در گرانی خودرو مؤثر بوده که باید دستگاه‌های نظارتی بیشتر برخورد کنند.



طیار با اشاره به نحوه اقدامات برخی قطعه‌سازان در نابه‌سامانی بازار لوازم یدکی خودرو، تصریح کرد: بعضا مشاهده شده که برخی قطعه‌سازان با کاهش تولید و یا احتکار محصولات، به نابه‌سامانی بازار خودرو و گرانی محصولات دامن می‌زنند که باید با آنها برخورد شود.



طیار اضافه کرد: در حال حاضر برخی از تولیدکنندگان قطعات خودرو نیز دچار مشکلاتی هستند و با توجه به افزایش نرخ تورم، شاهد افزایش قیمت نبوده‌اند.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان، یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت خودرو و قطعات یدکی را افزایش نرخ ارز عنوان و خاطرنشان کرد: معتقدم که ضروری است دولت ارز 4200 تومانی برای قطعات خودرو تخصیص دهد تا شاهد وضع موجود و افسارگسیختگی قیمت ها در بازار لوازم یدکی نباشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 286801
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار