خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/03 - 15:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
طیار مطرح کرد

انتقاد از تداوم بیکاری دهه شصتی ها علیرغم داشتن تحصیلات عالی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید علیرغم اینکه بخش قابل توجهی از دهه شصتی‌ها تحصیلکرده هستند اما معمولا بیکار هستند یا امنیت شغلی ندارند.

قرجه طیار عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اولویت اقتصادی کشور، گفت: علیرغم اینکه متولدین دهه 60 در چهارمین دهه زندگی خود به سر می‌برند اما بسیاری از آنها بیکار هستند، بنابراین دولت باید برای اشتغالزایی و تامین مسکن این قشر تمام توان خود را به کار برد.



در وهله نخست دولت باید برای جوانان با طرح‌های زودبازده زمینه اشتغالزایی و خرید مسکن ارزان قیمت از طریق اعطای تسهیلات مناسب را فراهم کند و در مرحله بعدی به دنبال طرح‌های پایدار به منظور گسترش کارآفرینی و خوداشتغالی باشد



نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از متولدین دهه 60 همچنان بیکار بوده و فاقد مسکن هستند به همین دلیل تاکنون نتوانستند زندگی خود را سروسامان دهند، افزود: علیرغم اینکه این قشر تحصیلکرده هستند اما معمولا بیکار بوده یا امنیت شغلی ندارند علاوه بر این، از سن استخدام آنها نیز گذشته است.



وی با بیان اینکه تامین مسکن برای افرادی که در چهارمین دهه سن خود هستند از الزامات کشور است،  اظهار کرد: در وهله نخست دولت باید برای جوانان با طرح‌های زود بازده زمینه اشتغالزایی و خرید مسکن ارزان قیمت از طریق اعطای تسهیلات مناسب را فراهم کند و در مرحله بعدی به دنبال طرح‌های پایدار به منظور گسترش کارآفرینی و خوداشتغالی باشد.



بورکراسی اداری دست و پای سرمایه گذاران را بسته است



طیار تصریح کرد: اگرچه بخش خصوصی ظرفیت بالایی در اشتغالزایی دارد اما بورکراسی اداری دست و پای سرمایه گذاران را بسته است به گونه‌ای که استعلام از ادارات و دستگاه‌ها حداقل چند ماه به طول می انجامد که این امر موجب دلسردی سرمایه گذراران می‌شود.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با اجرای پنجره واحد می‌توان زمینه تسهیل سرمایه گذاری را فراهم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 286985
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار