خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/26 - 19:42
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
گودرزی با اشاره به اینکه وقت باقی مانده مجلس و دولت صرف مسائل مهمتر شود گفت:

انتزاع امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان اولویت کشور نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مخالفت با طرح انتزاع امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان، گفت: بهتر است به جای اینکه به فکر تفکیک امور جوانان از وزارت ورزش باشیم تدوین اساسنامه و سازوکار اجرایی برای امور جوانان را در این وزارتخانه در اولویت قرار دهیم.

عباس گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مخالفت با طرح انتزاع امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان و تشکیل سازمان ملی جوانان که در کمیسیون متبوعش تصویب شد، گفت: در حال حاضر پرداختن به موضوع تفکیک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و یا ورزش و جوانان  اولویت کشور نیست.



باید مصوباتی از صحن مجلس و کمیسیون ها بگذرد که با قوانین بالادستی مغایرت داشته باشند



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: باید تصمیمات حکیمانه داشته باشیم و نباید مصوباتی از صحن مجلس و کمیسیون ها بگذرد که با قوانین بالادستی مغایرت داشته باشند و وقت، زمان و فرصت مجلس را از دست دهیم و در نهایت مطلب در چرخه فرصت سوزی گرفتار و با مخالفت شورای نگهبان به مجلس بازگردد.



وی ادامه داد: در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه سیاست کوچک سازی دولت یکی از موضوعات مهم برنامه است که این تفکیک به دلیل اینکه یک دستگاه جدیدی ایجاد می شود به معنای بزرگ کردن بدنه دولت و مغایر قانون برنامه ششم و از سویی اصل 75 قانون اساسی کشور و دارای بار مالی است.



گودرزی یادآور شد: دولت در گذشته لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان را به مجلس ارائه و مجلس با آن مخالفت کرد در حال حاضر چه اصراری است که این موضوع در قالب طرح توسط تعدادی از نمایندگان مطرح شود.



جای تفکیک امور جوانان از وزارت ورزش تدوین اساسنامه و سازوکار اجرایی برای امور جوانان را در اولویت قرار دهیم



این نماینده مردم در مجلس دهم تدوین سازوکار را نسبت به اصلاح ساختار ارجح تر دانست و گفت: امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان اساسنامه و در واقع سازوکار اجرایی ندارد و در این رابطه بهتر است به جای اینکه به فکر تفکیک امور جوانان از وزارت ورزش باشیم تدوین اساسنامه و سازوکار اجرایی برای امور جوانان را در این وزارتخانه در اولویت قرار دهیم و نباید به جای حل مساله صورت مساله را پاک کنیم.



مصحلت نیست وقت کشور، دولت و مجلس صرف آزمون و خطا شود



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصحلت نیست وقت کشور، دولت و مجلس صرف آزمون و خطا شود؛ در شرایط فعلی کشور موضوعات مهمتری برای رسیدگی وجود دارد که مسائل اصلی و مورد نیاز مردم کشور است که باید به آنها پرداخت ضمن اینکه بهتر بود در زمانی که مجلس گذشته سازمان ورزش و جوانان را ادغام کرد نام آن را تحت عنوان وزارت جوانان ورزش انتخاب می کرد زیرا جوانان شمولیت بیشتری نسبت به ورزش دارد و ورزش ذیل امر جوان تعریف می شود.



وی افزود: به جهت اینکه توجه بیشتری به بحث کلان و مسائل اصلی جوانان شده و در کنار امور مربوط به جوانان به ورزش نیز پرداخته شود اما به بهانه اینکه ترتب واوی ایجاد می شود یعنی جوانان و ورزش دو واو پشت سر هم می آید به این دلیل سخیف این ترتیب را به هم زدند در حالی که بر این باورم که درست است ترتب واو و ظاهر آن نازیبا است اما عین زیبایی بود و زیبایی آن در محتوا بود اما مجلس قبل این ترتیب را بر هم زد و اولویت و ارجح بودن جوانان را نسبت به ورزش به حاشیه برد در حالی که باید از وزارت ورزش و جوانان پیگیری کنیم که تا چه اندازه توانسته بسترگذاری، و ریل گذاری و زمینه سازی برای پرداختن به امور مربوط به جوانان کرده است.



مشکلات کشور با تفکیک وزارتخانه ها حل نمی شود



گودرزی با تاکید بر اینکه مشکلات کشور با تفکیک وزارتخانه ها حل نمی شود، تصریح کرد: باید به جای تغییر ساختار به سمت تعیین سازوکار برای امور جوانان در وزارتخانه ورزش و جوانان گام برداریم و در شرایط فعلی کشور این موضوع در اولویت نیست و بهتر است فرصت باقی مانده مجلس و دولت را به بررسی مسائل مهمتر اختصاص دهیم؛ وقتی مجلس با لایحه دولت مخالفت کرد ضرورتی ندارد در قالب طرح این مساله مطرح شود آن هم طرحی که تاکید می کنم به هیچ وجه دارای اولویت نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 278106
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار