خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/10/09 - 10:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کوچکی نژاد:

اقلیم کردستان باید عراق یکپارچه را بپذیرد / ایران می‌تواند به وحدت عراق کمک کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت عراق باید راه گفتگو را ببندد تا کردستان نیز یکپارچه بودن عراق را بپذیرد و بعد از اگر بغداد می‌خواهد امتیازاتی را به اقلیم کردستان بدهد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مذاکرات دولت مرکزی عراق با اقلیم کردستان، اظهار داشت: هرگونه بحثی در خصوص چند تکه شدن عراق واقعا به نفع این کشور نیست و عراق کشوری یک پارچه است زیرا در صورت جدایی کردستان این احتمال وجود داشت که مناطق دیگر عراق نیز بحث جدایی را مطرح کنند.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ازطرف دیگر سایر کردستان‌ها در کشورهای دیگر نیز ممکن است بحث جدایی طلبی را داشته باشند.



وی با اشاره به اینکه منطقه با مشکلاتی مانند داعش و تحرکات ضد شیعی روبه رو است که امروز با این وضعیت به وحدت و هماهنگی کشورهای منطقه نیاز ضروری داریم، افزود: به نظر من دولت عراق باید راه گفتگو را ببندد تا کردستان نیز یکپارچه بودن عراق را بپذیرد و بعد از آن اگر می‌خواهند امتیازاتی را به کردستان عراق بدهند.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز می‌تواند به وحدت عراق کمک کند و یقینا این خواست ملت عراق است، گفت: همانطور که ایران توانست در شکست دادن داعش به عراق کمک کند در این موضوع نیز ایران می‌تواند بعنوان یک بازوی مشورتی به دولت عراق کمک کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 225211
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار