خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/19 - 17:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
سمیه محمودی در جمع زنان اجلاس بین‌المجالس جهانی IPUدر قطرمطرح کرد:

افزایش حضور زنان در مناصب دولتی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع زنان اجلاس بین‌المجالس جهانی IPU گفت: هر ساله در جمهوری اسلامی ایران شاهد افزایش حضور زنان در مناصب دولتی و سیاسی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ سمیه محمودی، در جمع زنان اجلاس بین المجالس جهانی  IPU در قطر گفت: علیرغم تلاش‌های بسیاری که در کشورهای مختلف برای رفع رفتارهای تبعیض‌آمیز در بازارهای کار انجام شده متاسفانه به دلیل نگرش جنسیتی و مقدم  دانستن جنسیت نسبت به کارآیی و توانمندی افراد باعث شده نرخ مشارکت و بیکاری زنان نسبت به مردان در بازار کار تفاوت قابل توجهی داشته باشد و در برخی موارد در سطوح تحصیلی برابر زنان درآمد کمتری کسب می کنند و ارتقای شغلی و مشاغلی که زنان می توانند کسب کنند، تفاوت بسیاری با مردان دارد.



جداسازی جنسیتی مشاغل و نابرابری در محیط کار برای زنان عامل تعیین کننده و سرنوشت ساز است



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: جداسازی جنسیتی مشاغل و نابرابری در محیط کار برای زنان عامل تعیین کننده و سرنوشت ساز است، زیرا این نابرابری ها بر نگرش مردان نسبت به زنان نسبت به خودشان اثر منفی دارد. تداوم این دیدگاه های جنسیتی بر تعلیم و تربیت و آموزش زنان نیز اثر منفی دارد و خود عاملی است که سبب می شود نابرابری های جنسیتی در محیط کار به نسل های بعدی نیز تسری یابد.



وی ادامه داد: بنابراین اگر شرایط برای زنان نیز مانند مردان مهیا شود، زنان نیز مانند مردان می توانند موثر بوده و با توجه به اصل شایسته سالاری به مراتب بالای مدیریتی برسند، همان چیزی که در سال های اخیر در مورد جمهوری اسلامی ایران نیز اتفاق افتاده و هر ساله شاهد افزایش حضور زنان در مناصب بالای دولتی و سیاسی بوده ایم، هر چند برای رسیدن به نقطه ایده آل هنوز فاصله زیادی داریم. بنابراین اجرای شایسته سالاری نه تنها عدالت بیشتری را در جامعه برقرار کرده و زنان را از انزوا خارج خواهد کرد، بلکه از لحاظ اقتصادی و مالی موجب توسعه همه جانبه خواهد شد.



ما نمایندگان مجالس قانونگذاری باید در جهت تصویب یک برنامه جامع برای حمایت و پیشرفت زنان حرکت کنیم



نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس دهم، با بیان اینکه ما نمایندگان مجالس قانونگذاری باید در جهت تصویب یک برنامه جامع برای حمایت و پیشرفت زنان حرکت کنیم، گفت: با تصویب قوانین و مقررات لازم برای تعدیل شکاف جنسیتی، سرمایه گذاری بر روی استخدام کارمندان بیشتر، اطمینان حاصل نمودن از منصفانه بودن روش ها و مقررات استخدام و تمرکز بر پاسخگویی فعالیت خود را در راستای بهبود برابری در کار برای مردان و زنان افزایش دهیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 277464
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار