خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/21 - 05:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
دهمرده:

افتتاح پروژه انتقال آب با لوله از چاه نیمه ها در منطقه سیستان شتابزده صورت گرفت

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس نسبت به افتتاح زودهنگام پروژه انتقال آب با لوله از چاه نیمه ها در منطقه سیستان انتقاد کرد.

حبیب اله دهمرده  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با انتقاد از افتتاح زودهنگام پروژه انتقال آب با لوله از چاه نیمه ها توسط رییس جمهور گفت: یکی مهم ترین پروژه هایی که در استان سیستان و بلوچستان انجام شد، پروژه انتقال آب با لوله از چاه نیمه ها می باشد که مشهور به طرح 46 هزار هکتاری بوده که در فاز اول 500 میلیون دلار سرمایه گذاری شد و در فاز دوم به دلیل کمبود منابع، مجلس شورای اسلامی 350 میلیون دلار برای تکمیل این طرح تخصیص داد که این مبالغ با اذن رهبری انقلاب صورت گرفت تا در سریع ترین زمان ممکن این پروژه به سرانجام برسد.



نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از تاکیدات مقام معظم رهبری لزوم رسیدگی ویژه به مرزنشینان است تا با فراهم شرایط زندگی، مرزنشینان اقدام به مهاجرت به مکان های دیگر نکرده و باعث خالی شدن مرز نشود،چراکه اگر در این مناطق آب کافی و شرایط زندگی فراهم نشود، مردم مهاجرت کرده و چیزی جز بیابان باقی نخواهد ماند.



وی افزود: در دو دهه اخیر به دلیل سدسازی های صورت گرفته در کشور افغانستان در مسیر رودخانه هیرمند، استان سیستان و بلوچستان دچار مشکلات فراوانی در حوزه تامین آب شرب و آب کشاورزی شده و این طرح انتقال آب با لوله از چاه نیمه ها می توانست بسیاری از دغدغه ها را حل کرده و امید را به مردم سیستان برگرداند.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: این طرح دارای اشکالاتی بود که متاسفانه دولت آن را در زمان نا مناسب و شتابزده افتتاح کرد و از طرفی باعث ایجاد موج نارضایتی و گله مندی مردم سیستان شد؛ درحالیکه تا شهریور سال 1400 این طرح زمان داشت که در بهترین شرایط افتتاح شود، ولی متاسفانه شتابزدگی در دولت، این طرح را ابتر گذاشته است.



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید تهدید را به فرصت تبدیل کرد؛ لذا باید اشکالات این طرح مرتفع شده و کشاورزان را نسبت به طرح مطلع کرد تا بتوان از هدر رفت سرمایه ملی که نظام میلیون ها دلار برای آن هزینه کرده است، جلوگیری به عمل آید و این وظیفه دولت است./



پایان پیام

  • کد خبر : 299195
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار