خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/05 - 15:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رحیمی جهان آبادی مطرح کرد:

اطاله دادرسی از عوامل موثر در افزایش استفاده از سلاح گرم

عضو کمیسیون قضایی مجلس افزایش خشونت در جامعه و استفاده از سلاح گرم را ناشی از افزایش مشکلات اقتصادی و روند طولانی رسیدگی دستگاه قضا به پرونده های مربوط به قتل با سلاح گرم دانست.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانهملت  با یادآوری اینکه در خصوص به کارگیری و استفاده از سلاح ،خلاء قانونی نداریم، گفت: برای اقدامات و جرائم مسلحانه ، قانون داریم و در این رابطه کمبود قانون نداریم.











جلیل رحیمی جهان آبادی در یازدهمین نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۳۹۸ با حضور دکتر لاریجانی


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزایش خشونت در جامعه و استفاده از سلاح گرم را ناشی از افزایش مشکلات اقتصادی و روند طولانی رسیدگی به پرونده های مربوط به قتل با سلاح گرم دانست و گفت: زمانی که قتلی با سلاح گرم اتفاق می افتد مجرم باید در اسرع وقت به سزای عملش برسد اما متاسفانه به عنوان مثال در حوزه انتخابیه ام چندین سال است قتلی با سلاح گرم رخ داده اما هنوز به پرونده مجرم رسیدگی نشده است.



وی با تاکید بر اینکه روند طولانی رسیدگی به پرونده‌های قتل باعث جری‌تر شدن مردم می‌شود، ادامه داد: به طور قطع مردم وقتی ناتوانی و تعلل دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده ها و اطاله دادرسی را ببینند به رفتارهای خارج از قانون روی می آورند و این باعث افزایش نزاع و قتل می شود.



وی یادآور شد: از جمله کشورهایی هستیم که در منطقه بیشترین نزاع ها و برخوردهای خیابانی را داریم و هر چند جامعه شناسان و نهادهای فرهنگی باید به این موضوع ورود و راهکارهای مناسب را ارائه کنند اما متاسفانه اغلب نهادهای فرهنگی بعد از انقلاب به وظایف خود به درستی عمل نکردند.



وظیفه نهادهای فرهنگی تزکیه اخلاقی است/ در امور سیاسی و اقتصادی دخالت نکنند



نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی نهادهای فرهنگی که وظایفشان تزکیه اخلاقی جامعه است وظیفه اصلی خود را به بوته فراموشی سپرده اند و تمام وقت را در زمینه اظهارنظر در مورد مواضع سیاسی و دخالت در حوزه سیاسی و اقتصادی کشور سپری می کنند باید شاهد افزایش خشونت ها در کشور باشیم و بی شک تا مادامی که نهادهای فرهنگی در مسائل سیاسی دخالت کنند وضعیت به همین شکل باقی می ماند./



پایان پیام

  • کد خبر : 283515
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار