خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/27 - 16:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نقوی حسینی:

اروپا نتوانست اعتماد جمهوری اسلامی را جلب کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تعلل اروپایی‌ها در ادامه روابط برجامی با ایران، گفت: اروپایی‌ها علی‌رغم ادعاهای بسیار نتوانستند اعتماد جمهوری اسلامی را در این مدت جلب کنند.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، عملکرد اروپایی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام را یادآور شد و گفت: اروپایی‌ها نتوانستند اعتماد جمهوری اسلامی را در این مدت جلب کنند، اگرچه مدعی بودند که بدون آمریکا همکاری خود را با ایران در چارچوب برجام ادامه می‌دهند.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اروپایی‌ها با هدف جبران خسارات خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، وعده دادند تا ساز و کار مالی SPV را راه‌اندازی کنند اما در نهایت بهINSTEX  ختم شد.



وی افزود: ما در عمل اقدام روشن و شفافی را از سوی اروپایی‌ها دریافت نکردیم، از این رو نه تنها تضمین عملی ندادند بلکه اعتماد جمهوری اسلامی را هم نتوانستند کسب کنند. از این رو نگاه مردم ایران نسبت به اروپا همان نگاهی است که به آمریکایی‌ها دارند و فکر می‌کنند که اروپا با زبان نرمتر بدعهدی می‌کند.



نقوی حسینی خاطرنشان کرد: در صورتی که اروپا اقدام شفاف برای جلب اعتماد ایران نکند و رویه تعللی قبل را در سال جاری ادامه دهدف جمهوری اسلامی نگاه متفاوتی نسبت به گذشته خواهد داشت و بر حسب آن تصمیم جدید اتخاذ می‌کند.



وی ادامه داد: البته شرایط سخت و پیچیده است و تحریم‌های ثانویه آمریکا ماورای FATF است، ما می‌دانیم که قطعا اروپایی‌ها با شرایط سختی روبه رو هستند اما به هر حال زمان زیادی را برای اثبات تعهد خود به برجام صرف کردند و باید در مدت باقی تلاش جدی و عملی کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: اروپایی‌ها به ویژه ارتقاء ساز و کار مالی بهINSTEX   را باید در اولویت قرار دهند زیرا اگر ما رفتارهای اعتماد ساز از سوی اروپا نبینیم قطعا تصمیمات جدیدی خواهیم گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 276574
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار