خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/01 - 15:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

اروپا درصدد فرصت سوزی برجامی است/مشکل اینستکس با نامه نگاری حل نخواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد مشکل اینستکس با نامه نگاری و مکاتبه حل نخواهد شد لذا باید از ظرفیت های موجود در برجام استفاده شود تا ایران از منافعش برخوردار شود.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نامه نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد به دبیرکل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت و تاکید بر لزوم اثبات کارایی اینستکس از سوی اروپایی‌ها، گفت: اگر قرار بود کشورهای برجامی به اینستکس عمل کنند، باید تاکنون این امر عملیاتی میشد.



نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برقراری کانال مالی و تجاری از سال های قبل مطرح بود و اروپایی ها وعده دادند علی رغم میل آمریکا این مهم را اجرایی کنند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که اروپایی ها به دلیل هراس از آمریکا یا نداشتن منافع در این موضوع، با عدم اجرای کانال مالی فرصت سوزی کردند.



وی با تاکید بر اینکه با نامه نگاری و مکاتبه مشکل اینستکس حل نخواهد شد، ادامه داد: در واقع معاهده برجام سازوکار دارد و باید از ظرفیت های موجود در برجام استفاده شود تا ایران از منافع برجامی برخوردار شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید بر مفاد برجام نظارت شود، افزود: طبیعی است مکانیزم نظارتی بر برجام که از قبل پیش بینی شده باید نتیجه بخش باشد؛ به عبارتی ایران تنها کشوری در برجام است که به تعهداتش عمل کرده اما آمریکا خارج شد و مابقی هم اقدامی برای اجرای تعهداتشان انجام ندادند.



نوش آبادی با اشاره به اینکه اکنون فقط یک پوسته و اسم از برجام باقی مانده است، تصریح کرد: ادامه این وضعیت به ضرر ایران است لذا بعد از بی توجهی های اروپایی، مجلس شورای اسلامی طرح راهبردی را تصویب کرد تا نشان دهد این مسیر یکطرفه نیست و باید به مفاد این توافقنامه توجه شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: راه های تامین منافع ایران از برجام مسدود است لذا وزارت امور خارجه کشورمان باید تلاش کند تا برجام به سرانجام روشنی برسند./



پایان پیام

  • کد خبر : 310478
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار