خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/01 - 14:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مطهری:

اروپایی ها با امضای بیانیه مشترک، راه میانه را بین ایران و آمریکا انتخاب کردند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام اروپاییها با امضای بیانیه مشترک در خصوص برجام، بیشتر جنبه سیاسی داشت و راه میانه را انتخاب کردند تا هر دو طرف ایران و آمریکا را در دست نگهدارند.

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در خصوص بیانیه مشترک سه کشور اروپایی درباره برجام گفت: اروپایی‌ها هوشیارانه دست به چنین اقدامی زدند زیرا از سوی آمریکا تحت فشار هستند که از برجام خارج شوند. اروپایی ها فعلا قصد خروج از برجام را ندارند و با اقداماتی نظیر  صدور بیانیه به دنبال خرید زمان هستند.



اروپایی ها راه میانه را انتخاب کردند



اقدام اروپاییها بیشتر جنبه سیاسی داشت و راه میانه را انتخاب کردند تا هر دو طرف ایران و آمریکا را در دست نگهدارند



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  اروپا از طرفی نمی خواهد از برجام خارج شود ولی از سوی دیگر در راستای خواست آمریکا قدم برمی دارد، تصریح کرد: اقدام اروپایی ها بیشتر جنبه سیاسی داشت و راه میانه را انتخاب کردند تا هر دو طرف ایران و آمریکا را در دست نگهدارند.



 



هدف اصلی اروپا حفظ برجام است



مطهری در پاسخ به اینکه آیا اروپایی ها به دنبال وقت‌کشی برای رسیدن موعد انتخابات آمریکا هستند یا نه؟ گفت: این موضوع نیز می تواند جزو اهداف اروپایی ها باشد ولی به نظر می رسد هدف اصلی شان حفظ برجام است. انتظار آمریکا این است که اروپا از برجام خارج شود ولی اروپا قصد انجام این کار را ندارد و می خواهد به ایران نشان دهد که هنوز در چارچوب برجام عمل می کند تا برجام پایدار باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 294484
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار