خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/02 - 15:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سلحشوری:

ارائه آموزش‌های خودمراقبتی به دانش‌آموزان شعاری نباشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع آموزش‌های جنسی دانش آموزان را بیانگر دغدغه‌مندی شورا دانست و گفت: باید در کنار این آموزش‌های پیشگیرانه آموزش‌هایی برای افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس به کودکان و دانش‌آموزان ارائه شود.

پروانه سلحشوری در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت در مورد بررسی و تصویب کلیات طرح تربیت جنسی دانش‌آموزان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: به صورت جدی در این زمینه دچار خلاء هستیم؛ آموزش‌های خودمراقبتی مبحثی ضروری و حائز اهمیت است و کارگزاران آموزشی وجود آن را برای جامعه بسیار ضروری می‌دانند در این رابطه حوادث ناخوشایند زیادی داشتیم که بسیار تکان‌دهنده بودند در حالی که با یک آموزش ساده می‌شد از وقوع آنها جلوگیری کرد و بی شک ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به آموزش‌های خود مراقبتی بیانگر دغدغه‌مندی شورا است.



آموزش‌های خودمراقبتی و پیشگیرانه از کودکی ارائه شود



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: مهم است که آموزش‌های خودمراقبتی و پیشگیرانه از کودکی ارائه شود تا بدانند در برابر برخی رفتارها چه واکنشی‌هایی نشان دهند و چگونه از خود محافظت کنند.



وی ادامه داد: ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع آموزش‌های جنسی دانش‌آموزان می‌تواند بیانگر این باشد که این نهاد بالادستی و کارگزاران آموزشی به این نتیجه رسیدند که در گروه‌های سنی متفاوت باید آموزش‌های متفاوتی به دانش‌آموزان ارائه شود.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: در کنار آموزش‌های پیشگیرانه باید آموزش‌هایی به کودکان و دانش‌آموزان برای افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس ارائه شود تا زمانی که وارد عرصه زندگی اجتماعی در سطح کلان‌تر می شوند بتوانند وارد تعاملات جدی‌تر شوند و قدرت نه گفتن را داشته باشند.



نوجوانان و جوانان باید قدرت نه گفتن را به خوبی فرا گیرند



سلحشوری یادآور شد: قدرت نه گفتن بسیار مهم است که نوجوانان و جوانان باید به خوبی آن را فرا گیرند زیرا گروه‌های دوستی بر روی افراد به ویژه در سنین نوجوانی تاثیرات شگرفی دارند در واقع آینده افراد در این سنین ساخته می‌شود.




عضو فراکسیون امید مجلس دهم، یادآور شد: متاسفانه بر اساس اظهارنظری 22 درصد دانشجویان سال آخر پزشکی استعمال سیگار دارند و این مایه تاسف است که قشری که به مضرات و آسیب‌های دخانیات اطلاعات کافی دارند استعمال سیگار دارند در حالی که این قشر باید به عنوان حاملان پیام نه به سیگار وارد جامعه شوند و این نشانه این است که جوانان در کودکی و نوجوانی مهارت نه گفتن را یاد نگرفتند.




عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنابراین آموزش‌های ارائه شده از سویی باید پیشگیرانه و آگاهی‌بخش و از سویی آموزش‌هایی برای توانمند و مقاوم کردن افراد برای ورود به جامعه باشد.



وی ادامه داد: در گذشته حتی شورای فرهنگی و اجتماعی زنان می خواست به این مساله ورود کنند برای اینکه ضرورت این مهم در کشور دیده می‌شد؛ در حال حاضر که مسئولان به فکر افتادند نشانه این است که دغدغه کشور را دارند و امیداوریم بتوانند آموزش‌ها و آیین‌نامه‌هایی را تدوین و تهیه کنند که بتواند تاثیرگذاری مناسب را داشته باشد و از حالت شعاری خارج شود یعنی هدف تنها بیان یک مطلب نباشد و به عمل منجر شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 286908
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار