خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/05/17 - 15:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جمالی مطرح کرد:

ادعای کذب آلمانی‌ها درباره آموزش دیدن عامل کشتار مونیخ در ایران؛عامل حادثه مونیخ رشدیافته در محیط آلمان بود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: ادعای رسانه های آلمانی هیچ پایه و اساسی ندارد و کاملا تکذیب می شود، زیرا بر اساس اسناد و مدارک مطرح شده، فرد حمله کننده خود را آلمانی می داند و این حادثه هیچ ارتباطی با ایران ندارد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ادعای رسانه های آلمانی درباره آموزش دیدن عامل کشتار مونیخ در ایران، گفت: این ادعا در راستای رویکرد و سیاست دوگانه غرب در قبال موضوعات بر علیه ایران است.



نماینده مردم فسا درتروریس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ادعای رسانه های آلمانی یک بهانه گیری جدید برای حمله به جمهوری اسلامی است، زیرا اگر این رویکرد و روش درست باشد، دولت فرانسه نیز باید به خاطر حمله تروریستی نیس، کشور تونس را مورد موأخذه قرار می داد.



وی افزود: ادعای این رسانه ها هیچ پایه و اساسی ندارد و کاملا تکذیب می شود، زیرا بر اساس اسناد و مدارک مطرح شده، فرد حمله کننده خود را آلمانی می داند و این حادثه هیچ ارتباطی با ایران ندارد.



جمالی نوبندگانی ادامه داد: از طرف دیگر اگر آلمانی ها اطلاعات دقیق درباره اقدامات فرد حمله کننده در مونیخ دارند، چرا قبل بعد از وقوع این حادثه، از بروز آن جلوگیری نکردند، از این رو رویکرد اخیر رسانه های آلمان نشان دهنده برنامه ریزی و سناریوسازی این کشور علیه ایران است.



این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در شرایط کنونی بسیار از افراد در آلمان بر علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کنند و دولت این کشور هیچ اقدامی انجام نمی دهد، بنابراین رویکرد رسانه های آلمانی در راستای یک بازی سیاسی است.



وی ادامه داد: دولت آلمان به جای اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی، بهتر است که تلاش خود را برای افزایش امنیت این کشور  انجام دهد.



مجله خبری فوکوس ادعا کرد علی دیوید سنبلی، نوجوان ایرانی-آلمانی که نه نفر را جلوی رستوران مک دونالد در مونیخ به ضرب گلوله از پای درآورد، در تعطیلاتی که به همراه پدر خود به ایران رفت، آموزش تیراندازی دید.



طبق این ادعا، علی سنبلی، دو هفته قبل از تیراندازی و در نهایت، کشتن خود، در ماه دسامبر سال گذشته با پدر خود به ایران سفر کرده بود. مجله خبری فوکوس اشاره نکرده این آموزش، کجا انجام شده است./



پایان پیام


  • کد خبر : 172982
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار