خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/24 - 12:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رضیان:

اخذ 12 درصد سود از وام یک میلیون تومانی، ربا خواری است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تاکید بر اینکه دریافت سود از وام یک میلیون تومانی خلاف شرع است، اخد آن را نوعی رباخواری دانست.

عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اخذ سود 12 درصدی از تسهیلات یک میلیون تومانی، گفت: اخذ سود از تسهیلات یک میلیون تومانی توجیهی ندارد زیرا یارانه‌ هر خانواده ضمانت پرداخت این تسهیلات است و بازپرداخت آن نیز از محل یارانه خانواده ها خواهد بود.



بانک ها با پرداخت وام یک میلیون تومانی به دنبال کسب سود هستند



نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی اخذ سود از وام یک میلیون تومانی را نوعی رباخواری دانست و افزود: بانک ها از شرایط فعلی سوءاستفاده می کنند و با تامین این تسهیلات به دنبال کسب سود هستند.



دریافت سود از وام یک میلیون تومانی قابل قبول نیست



وی با بیان اینکه در شرایطی که در 2 سال آینده و از محل یارانه، این تسهیلات به بانک ها بازگردانده می‌شود، دریافت سود 12 درصد قابل قبول نیست، اظهار کرد: پیش از این نیز دولت ماهانه یارانه خانوار را پرداخت می کرد، حال با تامین تسهیلات یک میلیون تومانی این اعتبار زودتر و به صورت دفعتی به دست مردم می رسد، بنابراین نباید از آن سودی اخذ شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: دریافت سود از وام یک میلیون تومانی خلاف شرع است زیرا در شرایط اقتصادی کنونی و با نرخ تورم موجود، مردم در تامین مایحتاج زندگی با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می کنند.



دولت از دریافت سود از وام‌های یک میلیون تومانی صرف نظر کند



عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: دولت باید از دریافت سود از وام های یک میلیون تومانی صرف نظر کند تا مردم بتوانند با دریافت این وام بخش کوچکی از مشکلات خود را رفع کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 296710
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار