خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/28 - 17:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
با موافقت نمایندگان؛

احراز صلاحیت و اهلیت خریدار در واگذاری‌های دولت لحاظ شود

نمایندگان مردم در خانه ملت با لحاظ عبارت احراز صلاحیت حرفه‌ای و اهلیت خریدار در جز 1 بند الف تبصره 2 که به روند خصوصی سازی اشاره دارد موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 28 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 با افزودن عبارت "پس از احراز صلاحیت حرفه‌ای و اهلیت خریدار" با جز (1) بند (الف) تبصره (2) با 158 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.



داریوش اسماعیلی که پیشنهاد اضافه شدن عبارت "پس از احراز صلاحیت حرفه‌ای و اهلیت خریدار" را به جزء (1) بند (الف) تبصره (2) مطرح کرده بود در بیان علل آن تصریح کرد: امروز نزدیک به 40 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در سیرجان سرمایه‌گذاری شده است که نتیجه آن دو بار بازدید مسئولان از این بخش‌ها بوده که در زمره موفقیت های جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.



نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش رئیس دیوان محاسبات عدم موفقیت در واگذاری‌های صورت گرفته به بخش خصوصی به نبود اهلیت و حرفه‌ای بودن خریداران در روند خصوصی‌سازی بازمی‌گردد کما اینکه کارخانه بزرگ آزمایش در مرودشت استان فارس بعد از واگذاری به بخش خصوصی با خاک یکسان شد و حتی آهن آلات آن نیز فروخته شد تا بتوانند از زمین آن استفاده کنند که این مشکل نیز ناشی از نبود اهلیت در افرادی بود که این بخش به آنها واگذار شده بود.



جز (1) بند (الف) تبصره (2) به شرح ذیل اصلاح شد: به دولت اجازه داده می‌شود در سال 1398، واگذاری بنگاههای دولتی موضوع جزء(2)‌ بند(د) سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم‌(44) قانون اساسی مصوب 1/3/1384 را پس از احراز صلاحیت حرفه‌ای و اهلیت خریدار انجام دهد./




پایان پیام


  • کد خبر : 274209
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار