خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/09 - 10:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
احمدی:

اتلاف برق در ادارات و سازمان‌ها بالا است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در ادارات و سازمان‌ها، گفت: مسئولان و مدیران تمامی سازمان‌ها باید به کمک وزارت نیرو و کشور آمده و با خاموش کردن وسایل سرمایشی در ساعات غیرکاری از اتلاف برق جلوگیری کنند.

موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بالا رفتن شدید ناترازی برق طی روزهای اخیر به دلیل افزایش بی‌سابقه گرما و راهکارهای عبور از این بحران، گفت: باتوجه به افزایش دمای هوا در چند روز اخیر دیداری را شخصا با وزیر نیرو داشته تا ضمن اطلاع از وضعیت تامین برق، راهکارهای عبور از این بحران بررسی کنیم که به گفته وزیر علاوه‌بر افزایش تولید و جلوگیری از پرتی برق در مسیر توزیع باید مسئله صرفه‌جویی و بهینه‌سازی را نیز جدی گرفت چراکه صرفه‌جویی در این روزها برای عبور از بحران کمبود برق بسیار راهگشا است.

نماینده مردم جم، کنگان، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خواهش و توصیه من به مردم عزیز ایران است که در این روزها استفاده از وسایل برقی غیرضرور را به ویژه در زمان پیک مصرف به حداقل برسانند تا مردم مناطق گرمسیر با مشکل قطعی برق رو به رو نشوند و این دوران را به سلامت پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به رویکردهای انگیزشی وزارت نیرو مانند پاداش مدیریت مصرف که در قبوض برق دیده شده، افزود: ابزارهای تشوقی و اجرای قانون مانع‌زدایی از توسعه برق تاثیربسزایی در کنترل مصرف داشته است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در ادارات و سازمان‌ها، مطرح کرد: بخش قابل‌ملاحظه‌ای از برق در ادارات به دلیل بی‌توجهی برخی کارمندان به هدر می‌رود به همین دلیل مسئولان و مدیران تمامی سازمان‌ها باید به کمک وزارت نیرو و کشور آمده و با خاموش کردن وسایل سرمایشی در ساعات غیرکاری از اتلاف برق جلوگیری کنند./

پایان پیام 

 

 

  • کد خبر : 381284
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار