خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/05/26 - 11:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
خضری تاکید کرد:

آموزش زبان و ادبیات کردی در دانشگاه‌ها، حفاظت از میراث فرهنگی کشور است

نماینده کرد مجلس معتقد است راه‌اندازی و آموزش رشته زبان و ادبیات ترکی و کردی در دانشگاه‌ها زمینه وحدت بیشتر اقوام مختلف را فراهم می‌کند و نشان‌دهنده حفاظت از میراث فرهنگی کشور است.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی و آموزش رشته زبان و ادبیات ترکی و کردی در دانشگاه‌ها همزمان با آغار سال تحصیلی جدید، گفت: این اقدام نشان‌دهنده احترام گذاشتن به تمام زبان‌ها و لهجه‌های موجود در کشور است و خوشبختانه با اعلام رسمی این خبر، شاهد بازخوردهای مثبتی از سوی مردم مشاهده کرده‌ام.



نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گویش و زبان‌های مختلف مردم به نوعی میراث فرهنگی تلقی می‌شود و حفاظت از زنده نگه داشتن آنها امری ضروری است، اظهار کرد: امروزه زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، عربی و غیره در دانشگاه‌های سراسر کشور تدریس می‌شود و جای تدریس تخصصی زبان ترکی و کردی خالی بود.



وی با بیان اینکه آموزش رشته زبان و ادبیات ترکی و کردی در دانشگاه‌ها، دلگرمی و خوشحالی اقوام کرد و ترک را به همراه دارد، تصریح کرد: عده زیادی از مردم علاقه‌مند به آشنایی با زبان و فرهنگ اقوام کرد و ترک هستند و امروز فرصت مناسبی برای تحقق این علاقه‌مندی‌شان فراهم شده است.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه این اقدام زمینه وحدت بیشتر اقوام مختلف را فراهم می‌کند، ادامه داد: راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات ترکی و کردی نشان‌دهنده وجود فرهنگ غنی در بین ایرانیان است که می‌توان آن را در مجامع علمی مانند دانشگاه تدریس کرد.



نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش رشته زبان و ادبیات ترکی و کردی در دانشگاه‌ها برای اولین بار در تاریخ آموزش عالی کشورمان انجام شده است، خاطرنشان کرد: همکاری و همیاری مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق این موضوع قابل تقدیر است./



پایان پیام


  • کد خبر : 173806
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار