خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/30 - 14:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
کامران در نطق میان دستور:

آمریکا مقصر اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی/ فضای جنگی باعث سقوط شد

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه آمریکا مقصر و مسئول سقوط هواپیمای اوکراینی است، افزود: فضای جنگی باعث بروز این حادثه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسن کامران دستجردی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 30 دی ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با یادآوری اینکه مردم همه در تظاهرات تاکید کردند نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا، گفت: پس از جنگ جهانی دوم ایران اولین کشوری بود که به پایگاه نظامی آمریکا حمله کرد و آمریکایی ها بهت زده شدند.



عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا مسئول سقوط هواپیمای اوکراینی است، افزود: در واقع فضای جنگی باعث بروز این حادثه شد.



وی با اشاره به حضور خود در تشییع جنازه شهدای اصفهانی حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی، گفت: وقتی خانواده های شهدا در این رابطه حرفی نمی زنند می طلبد برخی در این موضوع فضولی نکنند چرا که مردم همیشه خواهان مقاومت هستند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم خطاب به وزیر نیرو با بیان اینکه آیا شورای عالی آب را قبول دارید، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آب حقابه باید تامین و در صورت بی توجهی باید خسارت اخذ شود در این رابطه نه قانون اجرا و نه خسارت اخذ می شود؛ متاسفانه سهم دولت و حقابه داران مشخص نشده بی توجهی نسبت به حقابه داران ظلم آشکار است و انتظار می رود قوانینی که فقهای شورای نگهبان در سال های 61 و 97 تایید کردند که بر اساس آن نباید به حقابه حقابه داران تعرض شود مورد توجه قرار گیرد.



کامران دستجردی یادآور شد: همچنین ضروری است دستگاه قضا توجه به شکایتی که دیوان عدالت اداری در مورد کشاورزان ارائه کرده را در دستور کار قرار دهد؛ دستگاه قضا کمیته ای در اصفهان تشکیل داد و قرار شد حق کشاورزان احصا شود در این رابطه چرا حکومت و وزارت کشور آمایشی فکر نمی کنند؟



نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه دولت حقوق کارمندان در بودجه ۹۹ را ۱۵ درصد اعلام کرده است، گفت: رئیس مجلس سال گذشته در زمینه حقوق پلکانی کوتاهی کرد؛ نباید نجومی بگیران و کارمندان معمولی به یک اندازه افزایش حقوق داشته باشند و از کمیسیون تلفیق تقاضا داریم که این ۱۵ درصد را حتما اعمال کند.



عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قوانین ایثارگران حمایتی است اما ارگان‌هایی مثل دیوان محاسبات، دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی تفسیرهای منفی از این قوانین می‌کنند و می طلبد هوای رزمندگان را داشته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 294388
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار