خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/20 - 11:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
کوهکن:

آمریکا مستقیم یا غیرمستقیم عامل ایجاد ناامنی در منطقه خلیج فارس است

عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس را غیرقانونی و ناشی از سلطه‌طلبی مقامات این کشور عنوان کرد.

محسن کوهکن ریزی در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس و حرکت‌های ایذایی آنان گفت: حضور هر کشوری در آب های آزاد باید توجیه منطقی و معقول داشته باشد این در حالی است که هیچ توجیهی برای حضور آمریکایی ها در آب‌های خلیج فارس وجود ندارد زیرا نه جنگی اتفاق افتاده و نه امنیت جهانی به خطر افتاده است.



نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تحرکات ایذایی آمریکا در منطقه خلیج فارس به ویژه طی ماه‌های اخیر را ناشی از وضعیت نابسامان داخلی این کشور دانست و افزود: واقعیت آن است که امروز آمریکا در شرایط نامساعدی قرار دارد که بخشی از آن ناشی از فروریختن هیمنه این کشور در جریان حمله ایران به پایگاه نظامی آنان در عراق در سال 98 بود که نتوانستند هیچ عکس العملی نشان دهند.



وی همچنین به ناتوانی حاکمیت آمریکا در کنترل ویروس کرونا برای نجات مردم این کشور اشاره کرد و ادامه داد: در نتیجه چنین اتفاقاتی است که شاهدیم مقامات این کشور برای انحراف افکار عمومی به حرکت های ایذایی در خارج از مرزهای آمریکا دست می زنند تا به نوعی توجه مردم آمریکا و رسانه ها را در مسیر موردنظر خود جهت دهند.



این نماینده مردم در مجلس دهم با دروغ خواندن ادعای آمریکایی ها مبنی بر تلاش برای تامین امنیت خلیج فارس، تاکید کرد: آمریکایی ها در حالی چنین ادعایی را مطرح می کنند که در شرایطی که برخی نفت کش ها اعلام ناامنی کرده و از این موضوع ابراز نگرانی می کنند شاهدیم که نیروهای نظامی آمریکا هیچ اقدامی نمی کنند.



کوهکن آمریکایی ها را منشاء ناامنی در منطقه خلیج فارس خواند و گفت: اینکه رئیس جمهور این کشور تهدیداتی را ضد ایران در منطقه خلیج فارس مطرح می کند در واقع تلاشی جزئی برای بازسازی هیمنه فروریخته حاکمیت آمریکا است وگرنه مقامات این کشور به خوبی می دانند که چنانچه از حد ادعاهای مطرح شده فراتر بروند با پاسخ پشیمان کننده ایران روبرو خواهند شد.



عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس باید از سوی کشورهای منطقه تامین شود تصریح کرد:  واقعیت آن است آمریکا به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد ناامنی در منطقه دخیل بوده به طوریکه با ایجاد ناامنی در تلاش است تا بهانه ای برای حضور در خلیج فارس داشته باشد، در چنین شرایطی و با توجه به وضوح در پیش گرفتن چنین سیاستی از سوی مقامات آمریکا، کشورهای منطقه باید بدانند که هیچ نیرویی بهتر از کشورهای منطقه قادر به ایجاد و حفظ امنیت پایدار در آبراه خلیج فارس نخواهد بود./



پایان پیام  

  • کد خبر : 297562
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار