خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/15 - 15:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
نانواکناری:

آمریکایی ها در برجام دچار بازی دو سر باخت شده اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: اعضای برجام شاهد تحقق تعهدات برجامی ایران بودند و اگر کشورهای اروپایی نخواهند با سیاست های آمریکا مقابله کنند،کشورهایی مانند چین و روسیه در مقابل آنها قرار می گیرند.

 ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکایی‌ها در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ از برجام خارج شده و این توافق چند جانبه و  قطعنامه ۲۲۳۱ را هم زیر پا گذاشتند؛لذا دیگر عضوی از برجام نیستند.



نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: ترامپ خارج از چارچوب برجام به دنبال همکاری با ایران است، ازاین رو بهانه جویی می کند در واقع او خواهان همکاری و ارتباط نیست  چراکه شاهد هستیم در مسیر تحریم ها هر تلاشی که می شد را انجام داد.



وی با بیان اینکه آمریکا سابقه تاریکی در عدم پایبندی به تعهدات بین‌المللی دارد ،ادامه داد: آمریکایی ها فکر می کردند بعد از خروج از برجام و تحریم های یک جانبه علیه ایران؛ می توانند ما را وادار به گفت‌وگوی مجدد و امضای قرارداد جدید کنند.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه  آمریکایی ها دچار بازی دو سر باخت شده اند، تاکید کرد: ایران تاکنون هیچ بخشی از مفاد برجام را نقض نکرده است البته به دلیل خروج آمریکا از برجام، آنها جایگاهی در معاهده ندارند و عضو برجام محسوب نمی شوند که بخواهند به مفاد آن استناد کرده و علیه ایران این معاهده را به کار گیرند.



 











ولی الله نانواکناری


 



بیشتر بخوانید:





 



نانواکناری با اشاره به سابقه آمریکا در خروج یکجانبه از بسیاری از تعهدات بین المللی تاکید کرد:برجام یکی از رویکردهای یکجانبه آمریکا بوده است و نشان می دهد ایالات متحده به حاکمیت قانون در روابط بین‌المللی اعتقادی ندارد، آمریکایی‌ها حتی با توجه به شیوع کرونا که همه دولت‌ها و ملت‌ها از سازمان جهانی بهداشت حمایت کردند، با وقاحت این سازمان بین‌المللی تهدید به قطع بودجه کرد.



ترامپ هیچ پاسخی برای جامعه آمریکا در زمینه نتایج خروج از برجام ندارد



عضو فراکسیون ولایی مجلس با تاکید بر این که اعضای برجام شاهد تحقق تعهدات برجامی ایران بودند از این رو اگر کشورهای اروپایی نخواهند با سیاست های آمریکا مقابله کنند،کشورهایی مانند چین و روسیه در مقابل آنها قرار می گیرند، مطرح کرد: آمریکا به دنبال آن است که از ظرفیت شورای امنیت سازمان ملل استفاده کند، اما روسیه به عنوان کشور عضو دائم در سازمان ملل و دارای حق وتو به آمریکایی ها یادآور شد که آنها در برجام اجازه اظهار نظر ندارند چرا که دیگر عضوی از توافق هسته ای نیستند.



عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براین که ایران عمق استراتژیک منطقه ای دارد و شاخص قدرت به حساب می آید، تصریح کرد: در حالی که  آمریکا به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک شده است و ترامپ هیچ پاسخی برای جامعه آمریکا در زمینه نتایج خروج از برجام ندارد، اکنون کاخ سفید به این نتیجه رسیده است اگر بخواهد از مکانسیم ماشه یا تحریم های سازمان ملل ،علیه ایران استفاده کند، باید به برجام برگردد./



پایان پیام

  • کد خبر : 297423
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار