خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/21 - 13:25
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
ستوده در نطق میان دستور:

آقای رئیس جمهور!ریشه‌های فساد را بخشکانید

نماینده مردم مهاباد درمجلس شورای اسلامی گفت:آقای رئیس جمهور!مردم از واسطه‌گری،دلالی ،پارتی بازی و فساد اداری خسته شده‌اند.ریشه‌های فساد را بخشکانید و بر محور عدالت و صداقت پایبند باشید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ سلام ستوده در نشست علنی امروز (یکشنبه، 21 مردادماه) مجلس شورای اسلامی با سلام و درود برشهدای اسلام و آرزوی طول عمر برای رهبر انقلاب در نطق میان دستور خود گفت: با سلام بر مردم ایران و مردم فرهیخته شهرستان مهاباد .شهرستان مهاباد دارای ظرفیت‌های خوبی برای تولید و اشتغال است اما از هیچ کدام از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به درستی استفاده نشده است .

وی ادامه داد:کشاورزی در منطقه مهاباد کاملا از رونق افتاده است، نارضایتی کشاورزان به چه دلیل است؟ قیمت نهاده‌های کشاورزی و هزینه‌های تولید بالا رفته اما قیمت محصولات کشاورزی برای کشاورزان خیلی پایین است .

نماینده مردم مهاباد در مجلس با انتقاد از قطعی برق در استان،ادامه داد: قطعی برق و خاموشی‌های۶ و ۷ ساعته باعث از بین رفتن محصولات کشاورزی شده است .بحث تداخل اراضی با استناد به نقشه هوایی دهه ۴۰ باید مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

ستدوده در ادامه به مشکلات کشاورزی اشاره و افزود:آبیاری‌های تحت فشار در شهرستان مهاباد فقط ۱۰ درصد اجرا شده است.مسدود کردن چاه‌های آب کشاورزی یعنی نابودی کشاورز و مهاجرت روستاییان. منابع طبیعی درحال از بین رفتن است و تعداد دام‌ها هرسال کمتر می‌شود.آب بهای مصرفی کشاورزان را چرا هر سال چندین برابر افزایش می‌دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد:سوخت ادوات کشاورزی را به چه دلیل کاهش می‌دهند؟چرا مطالبات گندمکاران به موقع پرداخت نمی‌شود ؟چرا شرایط برای صادرات محصول سیب فراهم نمی‌شود؟.گلایه‌های کشاورزان به حق و به جاست .کشاورزان را دریابید آنها تحت فشار هستند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات راه های روستایی مطرح کرد:در حوزه راه‌ها ۲۵۰ کیلومتر جاده روستایی داریم؛ ۲۵ کیلومتر تعریض و چهار بانده کردن نیاز ضروری شهرستان مهاباد است .بسیاری از راه‌های روستایی توسط بهره‌برداران معادن از بین رفته است، خرابی جاده مهاباد بوکان به طول ۶۵ کیلومتر که یک جاده گردشگری و ارتباطی استان کردستان است، در طول ۱۰ سال اخیر بیشتر از هزار مورد تصادف داشته است و تقریباً ۱۱۰ نفر در این جاده فوت کرده‌اند .جاده مهاباد -سردشت تقریباً ترانزیتی شده اما به عنوان یک جاده روستایی دوردست نیاز به رسیدگی دارد .

ستوده با اشاره به مشکلات مسکن ادامه داد:نهضت ملی مسکن یا جهش تولید مسکن مطمئناً با این نظارت مانند مسکن مهر بیش از ۱۵ سال طول خواهد کشید ،بحث آب و فاضلاب و طرح آبرسانی به ۱۴۱ روستای مهاباد با حرکت لاک‌پشتی و اعتبارات قطره چکانی به مقصد نمی‌رسد .تا این طرح نهایی شود روستاها خالی از سکنه خواهند شد .

نماینده مردم مهاباد در مجلس  تاکید کرد: آب شرب به تعدادی از روستاها با تانکرهای آب تامین می‌شود .کاردو حلقه چاه آب و دفع فاضلاب روستاهای روستای خلیفان بلاتکلیف مانده است .برای احداث منبع آب گورتپه کاری انجام نشده است.

ستوده با اشاره به موضوع فضاهای آموزشی استان تاکید کرد:به لحاظ سرانه فضای آموزشی در سطح استان ،در وضعیت نامطلوبی قرار داریم .بیش از ۳۰ طرح نیمه تمام رها شده و تعطیل شده وجود دارد که فاقد اعتبار هستند. ۳۰ مورد مدارس کانکسی داریم که سریعتر باید نسبت به برداشت آنها اقدام شود .تعداد ۸۰ مدرسه نیروی خدماتی ندارد؛ احداث دانشگاه فرهنگیان در مهاباد باید در دستورکار دولت قرار گیرد.

وی ادامه داد:در زمینه فضای ورزشی ،عملکرد هیئت‌های ورزشی به دلیل نبودن امکانات و اعتبارات در رتبه آخر استان قرار داریم. زمین چمن طبیعی برای فوتبال دوستان نیاز اساسی ورزشکاران است.احداث سالن‌های ورزشی در مناطق محروم و حاشیه نشین و پرجمعیت باید در دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از شرایط بهداشت و درمان مهاباد ، تاکید کرد:در بحث بهداشت و درمان بیمارستان مهاباد به عنوان بلوک جنوب استان نیاز به رسیدگی دارد .جوابگوی نیازهای مردم نیست حتی ما پزشک عمومی هم نداریم .بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی و بیمارستان۶۴ تخت خوابی شهرستان مهاباد باید سریعتر به اتمام برسد دولت اهتمام جدی برای راه اندازی این دو بیمارستان داشته باشد .در زمین گازرسانی باید نسبت به تامین اعتبار و پرداخت مطالبات پیمانکاران اقدام شود .

ستوده در ادامه بیان کرد:مهاباد نیاز به فرهنگسرا و کتابخانه‌های عمومی دارد .با گذشت ۴۶ سال از انقلاب اسلامی شهر فرهنگی مهاباد فرهنگسرا ندارد در زمینه گردشگری شهرستان مهاباد ظرفیت‌های بسیاری دارد اما هیچ اقدامی نمی‌شود .هنرمندان صنایع دستی به دلیل نداشتن مکان فعالیت و نبود تسهیلات و حمایت ،فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند .انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند .دو شهر خلیفان و گوره تپه به دلیل نداشتن امکانات و خدمات بعد از چندین سال رنگ شهر را به خود ندیده‌اند ؛فقط تابلوهای ورودی شان عوض شده است .

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با اشاره به مشکل اشتغال در مهاباد مطرح کرد:در زمینه کار ،تولید و اشتغال هیچ جایگاهی در سطح کشور نداریم بیشترین آمار بیکاری را در سطح استان داریم .اکثر جوانان تحصیل کرده ما به دنبال استخدام هستند ،اما استخدامی‌ها به دلیل تبصره‌ها و ماده‌ها و گزینش‌ها و مصاحبه‌های سختگیرانه به حداقل رسیده است ؛چرا حق التدریسی‌ها و مربی‌های پیش دبستانی،کارکنان حق الزحمه، آموزش یاران نهضت سوادآموزی و سرباز معلمان ؛استخدام نمی‌شوند؟ چرا هر روز با بخشنامه‌های دست و پاگیر مواجه می‌شوند؟ چرا نیروهای شرکتی و قراردادی را تبدیل وضعیت نمی‌کنید؟

وی مطرح کرد:مسئولین عزیز دقت کنید! این شمایید که باعث فرار نخبگان شده‌اید! این جوانان سرمایه‌های این سرزمین هستند، چرا نمی‌گذارید وارد دستگاه‌های دولتی شوند .

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:آقای رئیس جمهور ؛خواهشمندیم مردم زادگاهت را فراموش نکن ید.. مهاباد نیازمند امکانات درمانی، ورزشی،فرهنگی و تولید و اشتغال است. مردم از شما انتظارات زیادی دارند .آقای رئیس جمهور! برای رشد و شکوفایی کشور افراد نالایق ،ناکارآمد ،فاسد، دزد و دروغگو و چاپلوس و منفعت طلب را از بدنه نظام خارج کنید .مردم از واسطه‌گری ،دلالی ،پارتی بازی و فساد اداری خسته شده‌اند. مردم ایران با معرفت هستند و نیازمند آرامش ،پس ریشه‌های فساد را بخشکانید و بر محور عدالت و صداقت پایبند باشید .

ستوده در پایان بیان کرد:از خداوند متعال خواهانیم آرامش و سرزمین فلسطین برگردد و اسرائیل غاصب از صحنه روزگار محو شود./

 پایان پیام.

 

 

  • کد خبر : 381943
سلماز ابراهیم زاده
خبرنگار

سلماز ابراهیم زاده

آخرین اخبار