خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 10:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
هادیان پور در تذکر شفاهی؛

آسیب جدی معادن شازند به محیط زیست و آب های زیرزمینی

نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه معدن کرک شازند با شعاع کمتر از 30 کیلومتری مرکز استان احداث شده که خلاف قانون است، گفت: این معدن موجب آسیب به محیط زیست و آب های زیرزمینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هوشنگ هادیان پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، 27 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر صمت در خصوص معدن سرب و روی روستای کرک شهرستان شازند و حمایت بی دریغ برخی از مسئولان شهرستانی و استانی از بهره برداری معاون مذکور گفت: این معدن در شعاع کمتر از 30 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته و طبق قانون باید از احداث کارخانه آلاینده در شعاع مذکور باید جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: این معدن تا مرکز استان کمتر از 27 کیلومتر فاصله داشته و احداث مرکز فرآوری سرب و روی در این روستا باعث آلودگی آب های زیر زمینی و آسیب به محیط زیست شده است.

وی در تذکری به وزیر نیرو عنوان کرد: بهره برداران معدن مذکور تونلی با ارتفاع 7 متر، طول 1200 متر با عمق 120 متر احداث کردند که موجب ورود سراب به عمق این تونل شده و 2100 بهره بردار از این سراب را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم شازند در مجلس در تذکر دیگری به وزیر صمت عنوان کرد: معدن روستای حسن آباد شازند سه ماه است که ریزش کرده و تاکنون 2 نفر از افرادی که در این ریزش مدفون شدند، پیدا نشده اند و خانواده ممتوفیان به دنبال این موضوع هستند اما متاسفانه اداره صمت استان در این مورد قصور کرده است.

وی در ادامه خطاب به وزیر آورزش و پرورش تاکید کرد: وضعیت آموزشیاران نهضت سوادآموزی و پیش دبستانی و طرح امین که از سال 91 کارشان معطل مانده و علیرغم اینکه هم اکنون در کشور با کمبود معلم مواجه هستیم و در سال جاری چالش جدی داریم باید تعیین تکلیف شوند و ضمن برگزاری دوره آموزشی برای این افراد آموزش و پرورش نیروهای خود را تامین کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383513
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار