خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/06 - 17:24
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
ملکی مطرح کرد

آرامش دکتر لاریجانی و مدیریت بدون تنش مجلس

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس دهم گفت:دکتر لاریجانی با توجه به بافت سیاسی مجلس دهم ،مجلس را با آرامش برگزار کردند.

ولی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به خدمات 12 ساله دکتر لاریجانی به عنوان رئیس مجلس، گفت: دکتر لاریجانی در این دوره 12 ساله به خوبی از عهده اداره مجلس برآمدند.



وی با اشاره به مدیریت ایشان در مجلس دهم تاکید کرد:با توجه به شاکله مجلس دهم که 3 فراکسیون قوی در آن حضور داشتند و نمایندگان از طیف های مختلف اعم از  فراکسیون امید و،مستقلین و ولایی برسرکار بودند، جلسات بی تنش اداره شد.



نماینده مجلس دهم مجلس با بیان اینکه بدون درنظرگرفتن فضا و بافت سیاسی مجلس دهم و فراکسیون ها قضاوت کردن درست نیست،مطرح کرد: باید به این نکات توجه کرد و اینکه  فراکسیون امید هم برای خودش وزنی داشت و همچنین فراکسیون ولایی که بین خودشان رای برتر داشتند،اما در نهایت نمایندگان به دکترلاریجانی برای ریاست رای دادند.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم  در ادامه افزود :تنها کسی که رای قاطع می آورد و نشان داد که در این شرایط بهترین گزینه ای که بتواند وحدت و هماهنگی بین فراکسیون ها ایجاد کند و مجلس را بدون تنش پیش ببرد،آقای دکتر لاریجانی بود.



نماینده مردم مشگین شهر در مجلس دهم ادامه داد: دکتر لاریجانی باتوجه به بافت و شرایط مجلس که فراکسیون ها به تنهایی نمی توانستند رئیس معرفی کنند؛تنها کسی بود که اکثریت نسبی را توانست احراز کند و اداره کردن چنین مجلسی که فراکسیون ها هرکدام برای خودشان رای داشتند کار آسانی نبود و در واقع یک نایب رئیس از فراکسیون امید و یک نفر از فراکسیون ولایی انتخاب شدند.



ملکی با بیان اینکه برای ایجاد وحدت،همدلی و مدیریت بین همه طیف های سیاسی نیاز به یک ظرفیت بسیار بالایی بود،که دکتر لاریجانی از این ظرفیت برخوردار بود،مطرح کرد:لاریجانی انتقادات را می‌شنید که  بین همه طیف ها ،هماهنگی و تفاهم ایجاد می‌کرد و در مجلس دهم از این دانش استفاده کرده و آن را مدیریت کرده است.



وی با اشاره  به سوابق قبلی دکتر لاریجانی در جایگاه های مدیریتی تاکید کرد: ایشان ۱۲ سال سابقه مدیریت مجلس را داشته به اضافه اینکه رئیس شورای امنیت ملی بودند، درگذشته رئیس صدا و سیما بودند و در همه این موارد هم موفق عمل کرده بطوری که رهبر انقلاب هم ایشان را در دو دوره تایید می کنند وبه عنوان رئیس صدا و سیما انتخاب کردند.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم با تاکید براینکه دکتر لاریجانی در بعد نظارتی ریاست مجلس دهم بخوبی وظایف خود را انجام داد، تصریح کرد: پرونده دوره پیشین لاریجانی که در مجلس حضور داشتند قابل قبول بوده و مجلس را هم بدون تنش اداره کردند.



ملکی ادامه داد:بالای ۲۰۰ یا ۲۵۰ قانون در مجلس دهم تصویب شد که دو سوم آن هم مربوط به دولت بود. قوانینی مانند قانون تجارت که خود یک کتاب مفصل است و بیشترین بند و تبصره و ماده واحده را دارد در این مجلس به تصویب رسید.



وی افزود: قانون برنامه ششم که بلاتکلیف مانده بود و یک سال هم از وقتش گذشته بود،در این مجلس به بار نشست و تعیین تکلیف و ریل گذاری شد؛ قانون ارزش افزوده بازنگری شد و قوانینی که در حمایت از تولید بودند همراه اسناد بالادستی و چه آنها که ریل‌گذاری شد،برخی قوانین که راه ها را باز می کند در این مجلس به تصویب رسید.



این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه من معتقدم که با مدیریت دکتر لاریجانی در مجموع مجلس دهم کارنامه بسیار خوبی داشت، تصریح کرد: دکتر لاریجانی با توجه به بافت سیاسی مجلس ،مجلس را با آرامش برگزار کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 298245
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار