خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/17 - 11:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
زارعی خبر داد:

75 نفر در پی بروز زلزله شب گذشته یاسوج آسیب دیده‌اند/ ایجاد نقاط امن مجهز به تجهیزات مورد نیاز در پارک‌ها

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس، با بیان اینکه در پی وقوع زلزله شب گذشته یاسوج تعداد 75 نفر آسیب دیده‌اند از تجهیز پارک‌های این شهر به وسایل امدادی به‌منظور تسریع در روند ارائه خدمات به شهروندان خبر داد.

غلام محمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد وضعیت شهر یاسوج بعد از وقوع زلزله‌ای به بزرگی 8/4 ریشتری گفت: این زلزله در حقیقت پس لرزه حادثه زلزله‌ای بوده که در روز نیمه شعبان اتفاق افتاده بود و خوشبختانه خسارات محدودی را به همراه داشت.



نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تعداد 75 نفر در پی بروز این زلزله آسیب دیده‌اند ادامه داد: البته به دلیل اینکه این زلزله در نیمه شب رخ داده است، تعدادی از افراد در حال خروج از منازل خود به طور سطحی صدمه دیده‌اند که در مراکز درمانی به صورت سرپایی درمان شدند.



وی یادآورشد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی بنیاد مسکن و هلال احمر تنها خساراتی به برخی منازل دارای بافت فرسوده این شهر وارد شده است و کاهش خسارات نیز ناشی از برنامه‌ریزی بوده که از مدتی قبل به منظور مقاوم‌سازی بناها در مقابل زلزله توسط مسئولان استانی صورت گرفته بود، بنابراین در پی وقوع این زلزله تنها ساختمان‌هایی که اصول فنی را در جهت تحقق این مهم رعایت نکرده بودند دچار خسارت شده‌اند.



این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: بازسازی ساختمان‌هایی که در این زلزله دچار خسارت شده‌اند نیز باید در چارچوب اصول فنی که وجود داشته و بکارگیری مصالح مناسب صورت بگیرد، ضمن اینکه بعد از این با این دیدگاه که این شهر از جمله مناطق زلزله‌خیز محسوب شده روند مقاوم‌سازی بناها تداوم خواهد یافت.



نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه در این شهر نقاط ایمن نیز برای زمانی که زلزله رخ دهد پیش‌بینی شده است تصریح کرد: هم‌اکنون در تعدادی از پارک‌های این شهر چادر و سایر وسایل مورد نیاز افراد برای زمان وقوع زلزله قرار داده شده است و وضعیت شهر به صورت کامل مدیریت می‌شود، کما اینکه نیروهای امدادرسان از آمادگی لازم برخوردار هستند تا در صورت نیاز به سرعت به ارائه خدمات بپردازند./



پایان پیام

  • کد خبر : 242811
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم