خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/09/04 - 14:37
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فرهنگی
پس از تماشای مسابقه تیم ملی فوتسال زنان مطرح شد:

گلایه اعضای فراکسیون زنان مجلس از عدم اطلاع‌رسانی در قبال ورزش زنان

چند تن از اعضای فراکسیون زنان مجلس که با حضور در سالن به تماشای مسابقه فوتسال تیم ملی زنان ایران و ایتالیا نشستند، از رویکرد فدراسیون فوتبال در قبال اطلاع‌رسانی نسبت به این مسابقه انتقاد کردند.

سرویس فرهنگی خبرگزاری خانه ملت - مسابقات تیم ملی فوتسال زنان ایران با ایتالیا اگرچه در سکوت خبری فدراسیون فوتبال و ضعف عامدانه آنها در اطلاع‌رسانی نسبت به این مسابقه برگزار شد، اما این حصارها و بایکوت‌ها در برابر تیم قهرمان آسیا نتوانست مانع از حضور علاقه‌مندان به تماشای مسابقات شود.



در روز نخست مسابقه، بیش از 600 و  در روز دوم نیز حدود 900 نفر از زنان علاقه‌مند به ورزش و زنان در سالن 1200 نفره پیامبر اعظم (ص) حاضر شدند.



در میان تماشاگران از معاون رئیس جمهور تا نماینده مجلس و بازیگر و ورزشکاران دیگر رشته‌‌ها نیز حضور داشتند.



از میان اعضای فراکسیون زنان مجلس نیز پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون و طیبه سیاوشی و فریده اولادقباد از اعضای آن به تماشای این مسابقات نشستند.










حضور نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در مسابقه تیم فوتسال بانوان ایران 1000150011/25/2017 2:22:36 PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/11/201711109570935107_Thum.jpg

حضور نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در مسابقه تیم فوتسال بانوان ایران


 



سلحشوری: نشان دادن ورزش زنان نباید تابو باشد



پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان و نماینده مردم تهران در مجلس در یادداشتی نوشت: تیم فوتسال بانوان در اوج اقتدار 3 بر 1 ایتالیا را شکست داد... از این برد بسیار خوشحال شدم اما متاسفانه از این ناراحت شدم که کوچکترین اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام نشد. اگر یکی از تیم‌های مردان مسابقه داشت، آیا فدراسیون فوتبال، یا صداوسیما و یا سایت‌ها و کانال‌های خبری به این شکل اطلاع رسانی می‌کردند؟ براستی که این تبعیض تاسف بار و غم انگیز است.



وی در بخش دیگری از این یادداشت نوشت: جامعه ایران تشنه شادابی و نشاط است. این وظیفه صدا و سیما و سایر رسانه ها و نهادهای مرتبط است که شادی را به جامعه برگردانند. شاد بودن نباید تابو باشد. نشان دادن ورزش زنان، که اتفاقاً با حجاب هم هستند، نباید تابو باشد. آن چیزی که باید تابو باشد، چهره کریه فقر و فساد و فحشا است. تابو باید ابتذال یک جامعه باشد، وگرنه چه انسان سالمی می‌تواند مخالف ورزش، هنر و فرهنگ اصیل باشد. چه دلیل قانع‌کننده‌ای می‌توان یافت که ورزش را ترویج و تبلیغ نکنیم، هنر اصیل و فاخر را اعتلا نبخشیم و فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی خودمان را نتوانیم به نسل جوان منتقل کنیم.










حضور نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در مسابقه تیم فوتسال بانوان ایران 1000150011/25/2017 2:22:36 PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/11/201711107120948418_Thum.jpg

حضور نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در مسابقه تیم فوتسال بانوان ایران









حضور نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در مسابقه تیم فوتسال بانوان ایران 1000150011/25/2017 2:22:37 PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/11/201711107697266214_Thum.jpg

حضور نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در مسابقه تیم فوتسال بانوان ایران


اولادقباد: دولت زیرساخت‌ها را را فراهم کند



فریده اولا قباد نیز به موضوع نیاز جامعه به شادابی اشاره داشت و در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: کشور ما نیاز به شادابی و نشاط ملی دارد و یکی از راهکارهای رسیدن به آن ورزش است.



نماینده مردم تهران در مجلس افزود: وظیفه دولت است تا زیرساخت‌های اساسی را برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و نیز حضور تیم‌های خارجی زنان که مایل به برگزاری مسابقات با زنان ورزشکار ایرانی هستند، فراهم کند.



عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین اضافه کرد: در جریان تماشای این مسابقه، هیچ نوع برخورد بداخلاقی و رفتاری از سوی تماشاگران نسبت به اعضای تیم، تیم مقابل و یا حتی نسبت به یکدیگر ندیدم و این امر، بسیار مهم است و پایه فرهنگسازی به شمار می‌رود؛ زیرا زمانی که بازی تمام شد، باز هم تماشاگران حاضر هر دو تیم را تشویق می‌کردند و این امر حاکی از آن است که در زنان جامعه برخوردار از یک روح بزرگ ورزشی هستند.



سیاوشی: حتی بنری جلوی در نزده بودند که رهگذری باخبر شود



طیبه سیاوشی شاه عنایتی نیز که تجربه تماشای مسابقه تیم ملی فوتبال مردان در ورزشگاه را دارد، درباره بازی فوتسال بین زنان ایران و ایتالیا گفت: من استقبال می‌کنم از اینکه چنین بازی‌هایی انجام شود؛ برای من نتیجه برد و باخت مهم نیست بلکه نفس این بازی‌ها و اجازه حضور تماشاگران علاقه‌مند در ورزشگاه‌ها به منظور تماشای این مسابقات مهم است.



رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: باید به این فکر کنیم که روز بازی جمعه بود و اگر این جمعیتی که برای تماشای مسابقه آمدند، چنین امکانی را نداشتند، کجا می‌رفتند؟ طبیعی است که یا مجبور بودند گوشه خانه بنشینند یا به کاری بپردازند که تفریح و نشاط سالم تلقی نمی‌شود.



وی با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی درباره این بازی گفت: حتی بنری جلوی در نزده بودند که رهگذری باخبر شود چنین مسابقه‌ای در این مکان برگزار می‌شود؛ در حالیکه اگر این اتفاق می‌افتاد، تمام سالن پر می‌شد.



سیاوشی ادامه داد: باید زمینه حضور دختران در آن دسته رشته‌های ورزشی که نظام با آن موافق است و اجازه و فرصت داده می‌شود، فراهم شود. امیدوارم این اتفاق، دفعه آخر نباشد و دولت باید اینچنین فرصت‌هایی را فراهم و برای تداوم آن همراهی کند./

  • کد خبر : 220230
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار