خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/26 - 14:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
اعظمی:

گزارش نظارت میدانی از وضعیت بازار پیاز در نشست با وزیر کشاورزی بررسی می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: روز 25 شهریورماه از استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری بازدید داشتم که نتایج نظارت میدانی از وضعیت پیاز در نشست هفته جاری کمیسیون کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی ارائه می‌شود.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نظارت میدانی از وضعیت کشاورزان تولیدکننده پیاز و سیب زمینی، گفت: از سوی کمیسیون کشاورزی به منظور وضعیت نا مناسب پیاز و سیب زمینی از مزارع استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری بازدید کردم و گزارش آن در نشست هفته جاری کمیسیون با حضور وزیر جهاد کشاورزی ارائه می‌شود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت پیاز به شدت کاهش پیدا کرده، ادامه داد: با خرید پیاز توسط تعاون روستایی و صادرات آن نرخ این محصول از هر کیلو یک هزار تومان به 5 هزار تومان افزایش پیدا کرد.



وی با بیان اینکه سال قبل پیاز و سیب زمینی بالا بود و بر همین اساس در سال جاری کشاورزان برای کشت این دو محصول انگیزه داشتند، گفت: با آغاز برداشت پیاز در تابستان نرخ این محصول کاهش پیدا کرده و به 2 هزار تومان رسید و همین مسئله منجر به غیراقتصادی شدن برداشت پیاز گردید و برخی کشاورزان اراضی خود را شخم زدند.



نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های کمیسیون کشاورزی، تعاون روستایی اقدام به خرید پیاز کرد و زمینه صادرات این محصول به کشور عراق فراهم شد، عنوان کرد: روز 25 شهریورماه از استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری بازدید داشتم که نتایج نظارت میدانی از وضعیت پیاز در نشست هفته جاری کمیسیون کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی ارائه می‌شود تا راه حلی برای آن اتخاذ شود.



اعظمی با اشاره به اینکه برداشت سیب زمینی تازه آغاز شده اما قیمت به میزانی پایین است که کشاورزان مجبور به نگهداری محصول خود در سردخانه هستند، ادامه داد: بخشی از سیب‌زمینی برداشت شده بذری و بخش دیگری از آن خوراکی است و قیمت پایین آن باعث شده تا کشاورزان انگیزه ای برای فروش محصول خوراکی خود نداشته باشند.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی تلاش می‌کند تا برای محصول سیب زمینی برداشت شده تصمیم گیری و زمینه صادرات آن به کشورهای همسایه و بازارهای هدف فراهم شود عنوان کرد: نگرانی کمیسیون در خصوص کشتزارهای طرح استمرار کشت پیاز و سیب زمینی در جنوب استان کرمان و جنوب شرق استان هرمزگان است. کشت پیاز و سیب زمینی در این مناطق از شهریورماه آغاز شده با توجه مسائل پیش آمده در زمستان چالش زیادی با کاهش قیمت این دو محصول برای کشاورزان پیش رو داریم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 368213
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار