خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/30 - 21:24
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
رنجبرزاده:

گزارش عملکرد منتخبین ملت جزو وظایف ذاتی احزاب است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می گوید: احزاب در طول مدت خدمت رسانی باید در کنار کاندیدایی که منتخب مردم شده است قرار بگیرند و مجموعاً به مردم درباره فعالیت ها گزارش دهند.

اکبر رنجبر زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره با نقش تحزب در نظام انتخاباتی کشور و پاسخگویی احزاب،گفت: زمانی پاسخگویی احزاب می تواند در تثبیت موقعیت احزاب در بین توده‌های مردم کمک کند که احزاب نقش آفرینی شان را برای مردم روشن شود و رفتارها و افکار احزاب باید برای مردم ملموس و آشکار باشد که آنها چه کاره اند و چه تاثیری می گذارند.



نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود:اگر عملکرد،مسیر و جهت گیری احزاب برای مردم به صورت پایدار، مداوم ، مستمر و شفاف باشد و در روند زندگی مردم اثرگذار باشند؛ حتما جایگاه آنها تایید می‌شود و مردم برای تصمیم سازی و تصمیم گیری ها در انتخاباتدنباله رو احزاب خواهند بود. 



بیشتر بخوانید:





 



رفتارها و افکار احزاب باید برای مردم ملموس و آشکار باشد که آنها چه کاره اند و چه تاثیری می گذارند.



وی با بیان اینکه فعالیت احزاب فصلی و در مقطع زمانی انتخابات فعالیت می‌کنند، ادامه داد: احزاب تا امروز خیلی نتوانستند کارنامه خوبی از خودشان ظهور و بروز دهند و معمولاً احزاب به تعطیلی کشانده می شوند؛ در واقع چند ماه بعد از انتخابات ظاهر می شود و بعد از انتخابات رنگ می بازند و به حاشیه رانده می شوند.



رنجبرزاده با بیان اینکه ماشین فکر و عملی احزاب بعد از انتخابات به اصطلاح به پارکینگ می رود، مطرح کرد:در چهار سال بعدی و در انتخابات بعدی دوباره فعال می‌شوند و این اصلاً جالب نیست.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مردم وظیفه دارند برای اداره امور رای بدهند و انتخاب کنند و احزاب نیز وظیفه دارند روشنگری کنند و افراد و کاندیداهای خودشان را معرفی کنند، تاکید کرد: احزاب در طول خدمت گزاری و خدمت رسانی منتخبین  به مردم وظیفه دارند اطلاع‌رسانی کنند و مسیر را برای منتخبین باز کنند، همیار و همراهشان باشند از عوامل خطر آنها را مراقبت و محافظت کنند و اگر انحرافاتی رخ بدهد آن را  احیاناً گزارش بدهند تا اثرگذاری آن ها کارساز باشد.



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ضعف تحزب در کشور مطرح کرد: اگر احزاب مدام از افراد حمایت کنند و شعار بدهند، شائبه پیش می آید که گروهی جمع شدند و افرادی را انتخاب می کنند و این افراد فقط این گروه را پوشش می‌دهند و این یک رفتار دو جانبه است و به مردم کاری ندارند، درحالی که اصلاً کار احزاب این است که جریان سازی کنند.



وی با بیان اینکه احزاب باید برای خوراک پیشرفت و توسعه کشور، توسعه منطقه ،عمران و آبادانی و جهت گیری سیاسی ،معادلات بین‌المللی داخلی ، ملی و



احزاب درطول خدمت گزاری و خدمت رسانی منتخبین  به مردم وظیفه اطلاع‌رسانی دارند، باید مسیر را برای منتخبین باز کنند،همیار و همراهشان باشند.



بین المللی همه اینها برنامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: احزاب در طول مدت خدمت رسانی در کنار کاندیدایی که منتخب مردم شده است باید قرار بگیرند و مجموعاً به مردم گزارش بدهند که این کارها را انجام دادیم و این عملکرد را داشتیم.



رنجبرزاده ادامه داد: احزاب باید توضیح دهند که چه موضع گیری های ملی و بین المللی داشته اند،از طرح‌ها و لوایح و قوانین بیان شده و پیش نویس آنها تهیه شده مردم مطلع شوند و مردم بدانند که احزاب چه فعالیتی انجام می‌دهند،آنموقع است که مردم به احزاب رجوع می کنند و با آنها همراه می شوند.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه شناسنامه افراد و گزارش عملکرد جزو وظایف ذاتی احزاب است، تصریح کرد:اینجا است که موضوع گزارش عملکرد به مردم از طرف احزاب مغفول مانده است و احزاب هیچ گزارشی به مردم نمی‌دهند و هیچ برنامه و راهی هم برای منتخبین آن ها که در مجلس ،ریاست جمهوری و یا هرکجای دیگر باشند برای مردم مشخص نیست.



عضوهیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات در کشور ما بر محور احزاب نیست،مطرح کرد: متاسفانه احزاب در کشور بعد از انتخابات همه به حال خودشان رها می شوند و بعد از ۴ سال ویا دوره بعدی دوباره کم‌کم ظاهر می شوند و این مسیر درستی برای تصمیم سازی افراد نیست و مردم هم به سمت احزاب نخواهند رفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 286868
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار