خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/31 - 13:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
محمدی:

کمیته‌ای برای حل اختلاف درباره اشغال پهنای باند تشکیل شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خواستار تشکیل کمیته‌ای برای حل موضوع اختلاف بین وزارت ارتباطات و صدا وسیما درباره موضوع اشغال پهنای باند توسط صدا و سیما شد.

داود محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه امروز موضوع افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت یکی از ضروریات جامعه است، اظهار کرد: هر اقدامی در جهت افزایش سرعت اینترنت برای مردم اهمیت دارد و باید در اولویت کشور باشد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه امروز مسئله آموزش دانش آموزان و دانشجویان بسته به سرعت اینترنت است، افزود: استفاده همین دو قشر از فضای مجازی می‌طلبد در جهت ارتقای پهنای باند اقدام کنیم.



اختلاف صدا و سیما و وزارت ارتباطات درباره اشغال پهنای باند موضوعی فنی است



محمدی با تأکید براینکه در این زمینه وزارت ارتباطات نهاد پاسخگو درباره افزایش سرعت اینترنت است، ادامه داد: موضوع اختلاف صدا و سیما و وزارت ارتباطات درباره اشغال پهنای باند موضوعی فنی است که کارشناسان دو دستگاه باید با یکدیگر به تفاهم برسند.



این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: در این زمینه ادعایی وزارت ارتباطات دارد که مسئولان فنی صدا و سیما آن را رد می‌‎کنند؛ لذا ضرورت دارد کمیته‌ای جهت حل اختلاف این دستگاه‌ها تشکیل و نسبت حل اختلاف این دو نهاد هرچه سریع‌تر اقدام شود.



وی با بیان اینکه مجلس نیز در این حوزه می‌تواند برای افزایش سرعت اینترنت و راحتی مردم میانجی گری کند، اضافه کرد: این موضوع بدون ورود نهادهای نظارتی و با تفاهم کارشناسان فنی دو دستگاه قابل حل است و نباید کار را به ورود نهادهای نظارتی همچون قوه قضاییه کشاند.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس  افزود: این مسائل نباید از طرف مسئولان به سطح جامعه کشانده شود و برای مردم ایجاد نگرانی و دغدغه کند؛ لذا باید هرچه سریع‌تر مسئولان دو دستگاه برای حل مسئله اقدام عملی داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 296886
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار